برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارائه چارچوب برندسازي شهري در ايران بر مبناي مدل سيستم هاي مانا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مديريت، دانشگاه پيام نور، تهران، ايران
 
چکیده: 
امروزه برندسازي شهري به عنوان ابزاري راهبردي جهت افزايش رقابت پذيري، اعتبار، قدرت و نفوذ شهرها استفاده ميشود. برندسازي شهري مستلزم آنست که شهر از ظرفيت بالايي در برنامه ريزي و سازماندهي نهادهاي مختلف اداره کننده شهر بهره مند باشد. سايبرنتيک، علمي بين رشته ايست که بر چگونگي استفاده از اطلاعات در سيستم ها (شامل فيزيکي، فناورانه، زيستي، بوم شناختي، روان شناختي، اجتماعي يا ترکيبي از آنها) و نيز کنترل کنش به منظور دستيابي به اهداف، تمرکز دارد. پژوهش حاضر ايده استفاده از سايبرنتيک سازماني را به عنوان مدل مرجع در سازماندهي فعاليت هاي مربوط به برندسازي شهري ارائه مينمايد. به دليل کم بودن تحقيق مشابه در اين موضوع در کشور با استفاده از روش کيفي تحليل تم و از طريق مصاحبه عميق نيمه ساختار يافته، مضامين با اهميت نزد خبرگان آگاه به برندسازي شهر بررسي شده است. نمونه پژوهش شامل 20 نفر از اساتيد دانشگاه در حوزه هاي مديريت با گرايش هاي سيستم ها، راهبردي، شهري، سياست گذاري و بازاريابي و مديران و مشاوران ارشد شهرداري است که با نمونه گيري تئوريک و تکنيک گلوله برفي انتخاب شدند. مضامين اصلي برندسازي موفق در ايران شامل تغيير نهاد ذهني و هدف گذاري برندسازي شهر، بهبود همکاري بين سازماني، تدوين چشمانداز و راهبرد، شناخت فعاليت هاي مرتبط، همافزايي ذينفعان مختلف برندسازي شهر و تحليل نقش دولت است. با توجه به عدم وجود نظام مديريت يکپارچه شهري در ايران، نگرش مبتني بر سايبرنيتک سازماني قابليت بالايي در افزايش اثربخشي فرايند برندسازي شهري دارد. بدين منظور VSM که توسط استافورد بير معرفي شده است، جهت افزايش هماهنگي در ذينفعان مختلف پيشنهاد مي شود. دستاوردهاي پژوهش حاضر ميتواند در عرصه خط مشي گذاري شهري به کار گرفته شود تا بدين ترتيب زمينه توسعه برند، تصوير مطلوب و نيز بازشناسي و خلق هويت براي کلان شهرهاي ايران فراهم آيد و در نتيجه تمايز و جايگاهيابي کلان شهرهاي ايران در منطقه تسهيل شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رحیمیان، ا. (1396). ارائه چارچوب برندسازی شهری در ایران بر مبنای مدل سیستم های مانا. معماری و شهرسازی ایران, -(13 ), 197-207. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=489380



Vancouver : کپی

رحیمیان اشرف. ارائه چارچوب برندسازی شهری در ایران بر مبنای مدل سیستم های مانا. معماری و شهرسازی ایران. 1396 [cited 2021September23];-(13 ):197-207. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=489380



IEEE : کپی

رحیمیان، ا.، 1396. ارائه چارچوب برندسازی شهری در ایران بر مبنای مدل سیستم های مانا. معماری و شهرسازی ایران, [online] -(13 ), pp.197-207. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=489380.



 

 
بازدید یکساله 131 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی