برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1397 , دوره  8 , شماره  - ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي مهارت هاي ادراکي-حرکتي بر عملکرد خواندن، نوشتن و رياضي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
زمينه و هدف: دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص، گروهي از دانش آموزان را تشکيل مي دهند که باوجودِ برخورداري از توان ذهني عادي، در کارکرد عصبي، پردازش اطلاعات در مغز و يادگيري برخي مطالب درسي مشکلاتي دارند. هدف پژوهش حاضر بررسي تأثير اثربخشي آموزش مهارت هاي ادراکي-حرکتي بر عملکرد خواندن، نوشتن و رياضي اين دسته از دانش آموزان بود. روش بررسي: روش پژوهش از نوع شبه آزمايشي و با استفاده از طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ي آماري شامل تمام دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص دوره ي ابتدايي شهرستان ساري (217=N) در سال تحصيلي 1391-1392 بود و نمونه ي پژوهش شامل 50 دانش آموز دختر و پسر داراي اختلال يادگيري خاص (25 نفر به عنوان گروه آزمايش و 25 نفر به عنوان گروه کنترل) بود که با روش نمونه گيري تصادفي ساده، از بين جامعه ي آماري ذکرشده انتخاب شدند. از مصاحبه ي تشخيصي و آزمون هوش ريون براي شناسايي و همتاسازي آزمودني ها و از آزمون محقق ساخته براي جمع آوري داده هاي موردنياز به منظور مقايسه ي آزمودني ها استفاده شد. تجزيه وتحليل داده ها نيز از طريق تحليل کوواريانس چندمتغيره صورت گرفت. يافته ها: نتايج حاصل از تحليل داده ها نشان داد آموزش مهارت هاي ادارکي حرکتي بر مهارت هاي خواندن، نوشتن و رياضي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص تأثير داشته است (0٫ 001≥ p). نتيجه گيري: ارائه ي آموزش مهارت هاي ادراکي حرکتي به دانش آموزاني که از اختلال يادگيري خاص رنج مي برند، مي تواند عملکرد تحصيلي دانش آموزان را در مهارت هاي خواندن، نوشتن و رياضي بهبود بخشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نادری، ح.، و رستمیان، م.، و مومنی، ف. (1397). اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مطالعات ناتوانی, 8(- ), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487500



Vancouver : کپی

نادری حبیب اله، رستمیان مریم، مومنی فاطمه. اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مطالعات ناتوانی. 1397 [cited 2021September24];8(- ):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487500



IEEE : کپی

نادری، ح.، رستمیان، م.، مومنی، ف.، 1397. اثربخشی مهارت های ادراکی-حرکتی بر عملکرد خواندن, نوشتن و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مطالعات ناتوانی, [online] 8(- ), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487500.



 

 
بازدید یکساله 352 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی