برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1397 , دوره  8 , شماره  - ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير روش چند رسانه اي آموزشي در کاهش اختلال يادگيري رياضي دانش آموزان پايه سوم ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
زمينه و هدف اختلال يادگيري از اختلال هاي روان پزشکي بسيار مهم در کودکان است که به دليل آثار عميق آن بر فعاليت هاي تحصيلي دانش آموزان، به آن بسيار توجه شده است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه تاثير روش چندرسانه اي آموزشي در کاهش اختلال يادگيري رياضي دانش آموزان با اختلال يادگيري رياضي بود. روش بررسي اين مطالعه به شيوه شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمايش انجام شد. جامعه آماري شامل صد دانش آموز با اختلال يادگيري رياضي در پايه سوم ابتدايي شهر همدان و سال تحصيلي 1393-1394 بود که با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي 30 دانش آموز انتخاب شدند. پانزده نفر در گروه آزمايش و پانزده نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. هر دو گروه در پيش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون ايران کي مت ارزيابي شدند. گروه آزمايش با استفاده از روش چندرسانه اي آموزشي ميشا و کوشا به مدت دوازده جلسه تحت آموزش قرار گرفت. يافته ها نتايج آزمون تحليل کوواريانس نشان داد که ميانگين پس آزمون گروه آزمايش در شمارش اعداد به 0٫ 40 در مقابل 1٫ 40 گروه کنترل (0٫ 010=p)، در جمع اعداد ميانگين گروه آزمايش به 0٫ 67 در مقابل 1٫ 97 گروه کنترل (0٫ 013= p)، در تفريق اعداد ميانگين گروه آزمايش به 0٫ 67 در مقابل 2٫ 73 گروه کنترل (0٫ 001
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

معروفی، ی.، و مومنی راد، ا.، و زارع احتشامی، م. (1397). بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. مطالعات ناتوانی, 8(- ), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487399



Vancouver : کپی

معروفی یحیی، مومنی راد اکبر، زارع احتشامی مریم. بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. مطالعات ناتوانی. 1397 [cited 2022January28];8(- ):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487399



IEEE : کپی

معروفی، ی.، مومنی راد، ا.، زارع احتشامی، م.، 1397. بررسی تاثیر روش چند رسانه ای آموزشی در کاهش اختلال یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. مطالعات ناتوانی, [online] 8(- ), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487399.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 222 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی