برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
آذر و دي 1397 , دوره  7 , شماره  5 ; از صفحه 9 تا صفحه 14 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مبتني بر شبيه سازي جراحي فيوژن ستون فقرات بر ميزان دانش و مهارت هاي عملي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
مقدمه با توجه به پيچيدگي فرايند آموزش باليني در موضوع جراحي تثبيت ستون فقرات، بسياري از دانشجويان قادر به کسب مهارت لازم در اين زمينه نيستند. اين امر لزوم بکارگيري روش هاي نوين و ساختارمند را در آموزش باليني تاکيد مي کند. در دو دهه اخير، استفاده از شبيه سازها در آموزش مهارت هاي باليني پيچيده، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است. اين پژوهش باهدف تاثير آموزش مبتني بر شبيه سازي جراحي فيوژن پشتي ستون فقرات بر ميزان دانش و مهارت هاي باليني دانشجويان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکي ايران انجام گرفت. (P<0. 001) روش کار اين پژوهش مطالعه اي نيمه تجربي از نوع قبل و بعد مداخله بود. که طي آن 30نفر از دانشجويان اتاق عمل ترم 8 انتخاب و تحت آموزش با شيوه شبيه سازي قرار گرفتند. قبل و بعد از آموزش، ميزان دانش پايه و مهارت هاي عملي آنها با استفاده از آزمون کتبي چهار گزينه اي و چک ليست مشاهده اي، ارزيابي و مقايسه شد. داده ها با استفاده از آزمون ويلکاکسون، ومن ويتني، در نرم افزار SPSS نسخه22مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت. يافته ها آموزش مبتني بر شبيه سازي بر ميزان دانش پايه و خصوصا مهارت هاي عملي دانشجويان اتاق عمل موثر بود[y1]. به طوري که اختلاف معني داري آماري در ميانگين نمرات آزمون دانش و مهارت عملي دانشجويان قبل و بعد ازآموزش مشاهده شد. (P<0. 001 ) نتيجه گيري بر اساس نتايج حاصل از اين مطالعه، استفاده از آموزش به روش شبيه سازي، شيوه اي موثر در فرايند تدريس و ارزشيابي ميزان دانش و مهارت هاي ضروري در جراحي اسپاينال فيوژن براي دانشجويان تکنولوژيست اتاق عمل مي باشد. لذا بکارگيري اين شيوه تدريس به کليه مسئولان آموزشي تکنولوژيست هاي اتاق عمل توصيه مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حنانی، ص.، و عرب خزاعی، آ.، و ساداتی، ل.، و عرب خزاعی، آ. (1397). تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان. آموزش پرستاری, 7(5 ), 9-14. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487128



Vancouver : کپی

حنانی صدیقه، عرب خزاعی آذین، ساداتی لیلا، عرب خزاعی آذر. تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان. آموزش پرستاری. 1397 [cited 2021October26];7(5 ):9-14. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487128



IEEE : کپی

حنانی، ص.، عرب خزاعی، آ.، ساداتی، ل.، عرب خزاعی، آ.، 1397. تاثیر آموزش مبتنی بر شبیه سازی جراحی فیوژن ستون فقرات بر میزان دانش و مهارت های عملی دانشجویان. آموزش پرستاری, [online] 7(5 ), pp.9-14. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=487128.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 99 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی