نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سنجش امکان توجه به مؤلفه هاي فرهنگي در آموزش دوره ي پايه ي طراحي معماري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
حرفه ي معماري و به تبع آن آموزش معماري فرايندي است که به شدت متأثر از عوامل فرهنگي هر سرزمين است. از آنجا که دوره ي پايه ي طراحي معماري بخش مهمي از دوره ي آموزش را در بر مي گيرد نقش مهمي در شکل گيري شخصيت دانشجويان و رويکرد ايشان در رابطه با معماري و موضوعات مرتبط با آن از جمله فرهنگ دارد. در اين مقاله از يک سو با مقايسه برنامه هاي دوره پايه طراحي در سه دانشگاه اصلي کشور سرفصل هاي آموزش پايه جمع بندي شده است و از سوي ديگر به روش دلفي مؤلفه هاي فرهنگ و موضوعات تاثيرگذار بر معماري در حوزه مؤلفه هاي فرهنگي تدوين شده است. در مرحله نهايي به روش دلفي و استنتاج منطقي، امکان توجه به مؤلفه هاي فرهنگي در سرفصل هاي مختلف دوره پايه ارزيابي شده است. اين بررسي نشان مي دهد در چارچوب آموزش فعلي نيز با لحاظ موضوعات فرهنگي مرتبط با معماري در سرفصل هاي آموزش پايه امکان توجه به مؤلفه هاي فرهنگي وجود دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

غریب پور، ا. (1398). سنجش امکان توجه به مؤلفه های فرهنگی در آموزش دوره ی پایه ی طراحی معماری. هویت شهر, 13(38 ), 5-20. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=486179



Vancouver : کپی

غریب پور افرا. سنجش امکان توجه به مؤلفه های فرهنگی در آموزش دوره ی پایه ی طراحی معماری. هویت شهر. 1398 [cited 2022May29];13(38 ):5-20. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=486179



IEEE : کپی

غریب پور، ا.، 1398. سنجش امکان توجه به مؤلفه های فرهنگی در آموزش دوره ی پایه ی طراحی معماری. هویت شهر, [online] 13(38 ), pp.5-20. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=486179.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 86 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی