برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل و مدل سازي موج فشاري ايجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
 
چکیده: 
با ورود قطار تندرو به تونل، يک موج فشاري در جلوي قطار به وجود مي آيد. همين امر عامل ايجاد پديده پيستوني در تونل است که تمام جريان هواي درون تونل را تحت تاثير قرار مي دهد. اين پديده در بلندمدت باعث مشکلاتي از جمله تخريب لايه هاي ديواره تونل، تهديد امنيت مسافران، تهويه ايستگاه هاي زيرزميني و حتي در مواردي آسيب به قطار مي شود. در اين پژوهش، اين پديده براي ورود يک قطار از نوع ICE2 به تونل تک خط مورد بررسي قرار گرفته است. شبيه سازي با استفاده از حل عددي در نرم افزار محاسبات سيالاتي انسيس فلوئنت، به روش اسلايدينگ مش، به صورت سه بعدي، تراکم ناپذير و مغشوش انجام شده است. براي اطمينان از روش عددي، سرعت جريان درون تونل با يک تست تجربي صحت سنجي شده است. شبيه سازي ها براي قطار با سرعت هاي 60، 80 و 100 متر بر ثانيه انجام شده است. نتايج کلي نشان از آن دارد که هر چه سرعت قطار افزايش داده شود، در نتيجه آن، دامنه فشار و سرعت موج هوايي توليد شده افزايش مي يابد. در نهايت، ميزان استحکام شيشه روبروي قطار در مقابل حداکثر موج هواي ايجاد شده مورد مطالعه قرار گرفته و محدوده ي مجاز سرعت قطار در ورود به تونل قابل برداشت است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جعفری، م.، و طلایی، م. (1397). تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل, 4(3 (پیاپی 15) ), 45-63. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485350



Vancouver : کپی

جعفری مهرداد، طلایی محمدرضا. تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل. 1397 [cited 2021October21];4(3 (پیاپی 15) ):45-63. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485350



IEEE : کپی

جعفری، م.، طلایی، م.، 1397. تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل, [online] 4(3 (پیاپی 15) ), pp.45-63. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485350.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 40 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی