برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه مهارت هاي اجتماعي کودکان سن دبستان با والدين مبتلا به اختلال رواني و بدون والدين مبتلا به اختلال رواني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پرستاری، مرکز تحقیقات بیمارهای مزمن، مراقبت در منزل، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: مهارت هاي اجتماعي عامل مهمي در موفقيت يا شکست هر فرد در اجتماع است. اين پژوهش براي تعيين مهارت هاي اجتماعي کودکان سن دبستان با والدين مبتلا به اختلال رواني و بدون والدين مبتلا به اختلال رواني انجام شد. روش کار: در اين پژوهش مورد شاهدي 60 کودک 6 تا 12 ساله با والد مبتلا به اختلال رواني با 60 کودک 6 تا 12 ساله با والدين بدون اختلال رواني به روش در دسترس انتخاب شدند. محيط پژوهش مرکز آموزشي درماني فرشچيان همدان در سال 1396 بود. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه مشخصات دموگرافيک و فرم والدي پرسشنامه استاندارد مقياس درجه بندي مهارت هاي اجتماعي گرشام و اليوت بود که والدين آن ها را تکميل کردند. تحليل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آزمون هاي آمار توصيفي و استنباطي، شامل تي تست، آناليز کوواريانس و آزمون کاي دو، انجام شد. يافته ها: نتايج نشان داد نمره مهارت هاي اجتماعي کودکان در گروه مورد 10/8± 56/43 و در گروه شاهد 8/7± 58/46 بود. ميانگين نمره مهارت هاي اجتماعي کودکان در دو گروه مورد و شاهد تفاوت معني داري با يکديگر نداشت (0/259=P). نتيجه گيري: مهارت اجتماعي کودکان در هر دو گروه در محدوده متوسط قرار داشت و سطح مطلوبي نداشت. بنابراين بازنگري شيوه هاي آموزشي و تربيتي در سطح خانواده و نيز برنامه هاي آموزشي و پرورشي را براي ارتقا و تکامل مهارت هاي اجتماعي لازم است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شمسایی، ف.، و شکوهی، ز.، و فرهادیان، م.، و صادقیان، ع. (1398). مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان), 27(2 ), 97-106. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485239



Vancouver : کپی

شمسایی فرشید، شکوهی زهرا، فرهادیان مریم، صادقیان عفت. مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان). 1398 [cited 2021December08];27(2 ):97-106. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485239



IEEE : کپی

شمسایی، ف.، شکوهی، ز.، فرهادیان، م.، صادقیان، ع.، 1398. مقایسه مهارت های اجتماعی کودکان سن دبستان با والدین مبتلا به اختلال روانی و بدون والدین مبتلا به اختلال روانی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان), [online] 27(2 ), pp.97-106. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485239.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 81 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی