برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
دي-اسفند 1396 , دوره  2 , شماره  8 ; از صفحه 13 تا صفحه 36 .
 
عنوان مقاله: 

پايش وفاداري گردشگران به مقصد با تأکيد بر برندينگ گردشگري آييني (مطالعه ي موردي: گردشگري آييني حسينيه ي اعظم شهر زنجان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
 
چکیده: 
گردشگري آييني نوعي معنوي از انواع گردشگري است که امروزه توجه روزافزون جوامع را به خود جلب کرده است. فضاهاي مذهبي با توجه به ابعاد و ماهيت معنوي خود نه تنها موجب ايجاد حس تعلّق و دلبستگي مکاني در ميان افراد بومي شده، بلکه منجر به ايجاد حس تعلّق در بين گردشگران نيز مي شوند. پژوهش حاضر از نوع توصيفي-تحليلي بوده و اطلاعات موردِنياز با استفاده از مطالعات کتابخانه اي و پيمايش گردآوري شده است و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته و به صورت سؤال بسته است. روش نمونه گيري با توجه به ماهيت جامعه و نمونه آماري (400 گردشگر) و نيز هدف پژوهش، نمونه گيري احتمالي از نوع تصادفي ساده انتخاب شده است و داده هاي به دست آمده از طريق مدل يابي معادلات ساختاري (SEM) با استفاده از نرم افزار18/Amos تجزيه وتحليل شدند. نتايج پژوهش نشان مي دهد بين کيفيت خدمات و تمايل به بازگشت گردشگران مذهبي رابطه ي معناداري وجود دارد. نتايج مربوط به رابطه ي بين انگاره از مقصد و وفاداري به مقصد مذهبي نيز گوياي معنادار بودن ارتباط اين دو متغير با يکديگر است؛ بنابراين، براي بهره مندي از مزاياي حفظ مشتري، سازمان هاي مرتبط با گردشگري مذهبي بايد به گونه اي عمل کنند که رضايتِ خاطر گردشگران مذهبي فراهم شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حیدری، ت.، و محمدی، ش. (1396). پایش وفاداری گردشگران به مقصد با تأکید بر برندینگ گردشگری آیینی (مطالعه ی موردی: گردشگری آیینی حسینیه ی اعظم شهر زنجان). میراث و گردشگری, 2(8 ), 13-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485172



Vancouver : کپی

حیدری تقی، محمدی شهرام. پایش وفاداری گردشگران به مقصد با تأکید بر برندینگ گردشگری آیینی (مطالعه ی موردی: گردشگری آیینی حسینیه ی اعظم شهر زنجان). میراث و گردشگری. 1396 [cited 2021July31];2(8 ):13-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485172



IEEE : کپی

حیدری، ت.، محمدی، ش.، 1396. پایش وفاداری گردشگران به مقصد با تأکید بر برندینگ گردشگری آیینی (مطالعه ی موردی: گردشگری آیینی حسینیه ی اعظم شهر زنجان). میراث و گردشگری, [online] 2(8 ), pp.13-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=485172.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 50 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی