نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1380 , دوره  3 , شماره  2 ; از صفحه 12 تا صفحه 21 .
 
عنوان مقاله: 

تدريس اثر بخش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده پرستاری و مامایی، گروه بهداشت
 
چکیده: 
اين مقاله به منظور تعيين برخي ويژگي هاي تدريس موثر در نظام آموزش عالي بويژه دانشگاه هاي علوم پزشكي در رشته تحصيلي پرستاري تدوين شده است. در طي تدوين مقاله، ابتدا ويژگي هاي تدريس موثر به طور اعم و سپس در رشته پرستاري به طور اخص مورد توجه قرار گرفته است در نهايت با تاكيد بر تجديد نظر در ارتباط بين معلم و دانشجو در حيطه آموزش نظري و عملي، برخي از ويژگي هاي تدريس موثر معلمين پرستاري به ويژه از ديدگاه دانشجو، از جمله: سبك بين فردي معلم، استراتژي هاي تدريس، سبك ارتباطي، بكارگيري تجارب تدريس، ارزشيابي و استفاده از بازخورد تعيين شده است. به علاوه بر ايجاد طرز تفكر تازه در معلمين پرستاري در زمينه اعتقاد به فعال نمودن هر چه بيشتر دانشجويان در طي آموزش هاي نظري و عملي تاكيد گرديده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صالحی، ش. (1380). تدریس اثر بخش. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences), 3(2), 12-21. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=48445



Vancouver : کپی

صالحی شایسته. تدریس اثر بخش. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences). 1380 [cited 2022August19];3(2):12-21. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=48445



IEEE : کپی

صالحی، ش.، 1380. تدریس اثر بخش. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences), [online] 3(2), pp.12-21. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=48445.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 632 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی