برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1397 , دوره  23 , شماره  3 ; از صفحه 41 تا صفحه 52 .
 
عنوان مقاله: 

شناخت دلايل بازطراحي لوگو در طول عمر برند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پژوهش‌های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
يک برند در طول عمر خود بنا به دلايلي ممکن است نياز به بازسازي داشته باشد و در اين ميان لوگو به مثابه دريچه ي ورودي به برند و بازنماي هويت آن، نياز به بازطراحي شدن دارد. با وجود اين مهم، در ايران کم تر برندي دست به بازطراحي لوگوي خود مي زند. حساسيت بازطراحي لوگو در سرنوشت يک برند و کمبود دانش به روز در اين موضوع، مي تواند دلايل ثابت ماندن اکثر لوگوهاي داخلي براي دهه ها و فاصله گرفتن از سليقه ي بصري مخاطبانشان باشد. لذا پژوهش حاضر در راستاي حل اين نقيصه، با استناد به نظريه هاي مرتبط به لوگو و بازطراحي لوگو، به امر شناخت دلايل بازطراحي لوگو به همراه مثال هاي عيني پرداخته است. در پاسخ به سوال اصلي پژوهش که دلايل بازطراحي لوگو در طول عمر يک برند چه مواردي است، پژوهش حاضر ضمن دسته بندي دلايل ممکن بازطراحي لوگو، به اين مهم دست يافته است که بازطراحي لوگو تنها امري هنري و سليقه اي و تنها به دلايل گرافيکي نبوده، بلکه دلايل مشخص و هدف مندي را بر اساس نيازها و اهداف برند دنبال مي نمايد. اين پژوهش از حيث هدف کاربردي و به روش توصيفي-تحليلي بوده و همچنين اطلاعات به صورت کتابخانه اي گردآوري شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

الیاسی، ا.، و افشارمهاجر، ک.، و شفیعی، ز.، و امیرشاهی، م. (1397). شناخت دلایل بازطراحی لوگو در طول عمر برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا), 23(3 ), 41-52. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=484129



Vancouver : کپی

الیاسی الهام، افشارمهاجر کامران، شفیعی زاهد، امیرشاهی میراحمد. شناخت دلایل بازطراحی لوگو در طول عمر برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا). 1397 [cited 2021June14];23(3 ):41-52. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=484129



IEEE : کپی

الیاسی، ا.، افشارمهاجر، ک.، شفیعی، ز.، امیرشاهی، م.، 1397. شناخت دلایل بازطراحی لوگو در طول عمر برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا), [online] 23(3 ), pp.41-52. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=484129.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 90 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی