برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاییز 1398 , دوره  24 , شماره  3 ; از صفحه 43 تا صفحه 50 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي تطبيقي تأثير لوگو از منظر نشانه شناسي بر نگرش مشتريان به برند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران
 
چکیده: 
نگرش به برند، يک مفهوم مهم مرتبط با رفتار مصرف کننده است که مي تواند به عنوان يک ارزيابيِ نسبتاً پايدار از يک نام تجاري، منجر به تقويت رفتار مصرف کننده بشود. با توجه به اينکه لوگو ازجمله دارايي هاي ارزشمند يک برند است، در صورت طراحي مناسب، مي تواند تاثيري مثبت در نگرش مشتريان به برند ايجاد نمايد. هدف اين پژوهش، بررسي تطبيقي تأثير لوگوها از منظر نشانه شناسيِ چارلز سندرس پيرس بر نگرش افراد به برند با تمرکز بر مشتريان سه بانک مسکن، کشاورزي و پست بانک ايران بوده است. روش تحقيق توصيفي پيمايشي و جامعه آماري، مشتريان سه بانک مذکور با تعداد 380 نفر و دسته بندي لوگو بانک ها بر مبناي سه گانه هاي شمايل، نمايه و نماد بوده است. تحليل داده ها نشان داد که طرحِ لوگوي بانک ها، بر نگرش مشتريان به برند اين سه بانک اثربخش است و لوگوي بانک مسکن، با رابطه شمايلي ميان دال و مدلولش، بالاترين رتبه را در ايجاد نگرش مثبت کسب کرد. لوگوهاي بانک کشاورزي و پست بانک با رابطه هاي نمايه اي و نمادين ميان دال و مدلول خود در مراتب بعدي قرار گرفتند. به عبارتي؛ کاربست نشانه هاي شمايلي در لوگوهاي تجاري، مي تواند نگرش مثبت تري نسبت به يک برند ايجاد نمايد که عواملي چون وفاداري مشتري به برند، ايجاد حس تمايل در انتخاب و تداوم در بهره مندي از آن برند و. . . را درپي خواهد داشت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فلاحی، ف.، و سلیمانی، ب. (1398). ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا), 24(3 ), 43-50. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=483614



Vancouver : کپی

فلاحی فرزانه، سلیمانی بهزاد. ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا). 1398 [cited 2021June14];24(3 ):43-50. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=483614



IEEE : کپی

فلاحی، ف.، سلیمانی، ب.، 1398. ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا), [online] 24(3 ), pp.43-50. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=483614.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 504 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی