نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تأثير بازار گرايي صادراتي و دانش صادراتي بر عملکرد صادراتي با تعديل گري پويايي بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه گیلان، ایران
 
چکیده: 
بررسي عملکرد شرکت ها به دليل محيط به شدت متغير و مبتني بر دانش اقتصادهاي امروزي، چالشي حياتي براي شرکت ها مي باشد. اين امر در فعاليت هاي بين المللي به دليل انعطاف و پويايي بازارهاي بين المللي از اهميت بالاتري برخوردار بوده و منجر شده تا استراتژي هاي مختلفي به منظور حضور شرکت ها در اينگونه بازارها ارائه گردد. صادرات به عنوان متداول ترين و سريع ترين راه ورود به بازارهاي بين المللي، خصوصاً در کشورهاي درحال توسعه بسيار حائز اهميت است. شرکت هاي صادراتي به منظور ارتقاي عملکرد خود، با شناسايي بازارها و اتخاذ استراتژي هاي بازار محور، به سمت توسعه بازار گرايي در صادرات حرکت مي-نمايند. اين امر با توجه به پيشرفت هاي روزافزون فناوري هاي نو و هوشمندي بازارهاي بين المللي، منجر به همراه شدن بازار گرايي با دانش محوري و توجه به دانش صادراتي در شرکت هاي صادراتي به منظور بهبود عملکرد آنها شده است. لذا تحقيق حاضر با استفاده از روش شناسي علّي و ابزار پرسشنامه و با بررسي 81 نفر از مديران و کارشناسان صادراتي يک شرکت بزرگ خودروسازي در ايران، ضمن تحليل مدل سازي معادلات ساختاري و نرم افزار smart PLS، به اين نتيجه دست يافت که بازار گرايي صادراتي بر روي عملکرد صادراتي تاثير گذار است. همچنين اثرگذاري بازارگرايي صادراتي بر دانش صادراتي و دانش صادراتي بر روي عملکرد صادراتي نيز مورد تأييد قرار گرفت. در نهايت اثر پويايي بازار در تعديل رابطه بازارگرايي صادراتي با عملکرد صادراتي نيز مورد تأييد قرار گرفت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ابراهیم پورازبری، م.، و اکبری، م.، و هوشمند چایجانی، م. (1396). بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی, 24 (دوره جدید)(10 ), 1-20. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=481636



Vancouver : کپی

ابراهیم پورازبری مصطفی، اکبری محسن، هوشمند چایجانی میلاد. بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی. 1396 [cited 2022May29];24 (دوره جدید)(10 ):1-20. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=481636



IEEE : کپی

ابراهیم پورازبری، م.، اکبری، م.، هوشمند چایجانی، م.، 1396. بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی, [online] 24 (دوره جدید)(10 ), pp.1-20. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=481636.



 

 
بازدید یکساله 260 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی