برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل نسلي از ترجيح دانشجويان داراي ويژگي هاي بوميان ديجيتال به داشتن کتاب درسي الکترونيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی
 
چکیده: 
نظرية نسل ها براي هر نسل ويژگي هاي متمايزي را ترسيم مي کند. يکي از نظريه هاي مهم، نظرية بوميان ديجيتال است. براي بوميان ديجيتال ويژگي هاي مختلفي بيان کرده اند که در پژوهش حاضر دو ويژگي لذت بردن از خواندن و ترجيح محتواهاي ديجيتال بررسي مي شود. پژوهش حاضر درصدد پاسخ به اين سؤال است که آيا بوميان ديجيتال از خواندن لذت مي برند و کتاب الکترونيکي را به کتاب چاپي ترجيح مي دهند؟ براي پاسخ به اين سؤال، پژوهشي در دو مرحله انجام شد. در مرحلة اول، با استفاده از روش توصيفي پيمايشي داده هاي 172 دانشجو که با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي از جامعة 300 نفري دانشجويان علوم تربيتي دانشگاه بيرجند به عنوان نمونه انتخاب شده بودند، تحليل شد. در مرحلة دوم بعد از عرضة کتاب الکترونيکي در يک نيم سال تحصيلي، با استفاده از روش علّي مقايسه اي الگوي رفتاري مطالعة کتاب الکترونيکي دانشجويان مقايسه شد. از مقياس سنجش ويژگي هاي بوميان ديجيتال به عنوان ابزار پژوهش در هر دو مرحله استفاده شد. در مرحلة دوم طي يک نيم سال تحصيلي کتاب الکترونيکي به دانشجويان عرضه شد تا ترجيح آن ها به داشتن کتاب الکترونيکي مشخص شود. نتايج تحليل کرانه اي با استفاده از آزمون تي مستقل نشان داد دانشجوياني که ويژگي هاي بوميان ديجيتال را بيشتر دارا هستند از خواندن لذت بيشتري مي برند. نتايج تحليل نسلي نشان داد که بوميان ديجيتال کتاب الکترونيکي را ترجيح مي دهند؛ اما الزاماً دانشجوياني که داراي ويژگي هاي بوميان ديجيتال هستند کتاب الکترونيکي را به عنوان يک منبع مطالعة درسي ترجيح نمي دهند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ایزی، م.، و علی آبادی، خ.، و نیلی، م.، و دلاور، ع. (1398). تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 23(), 99-117. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=480225



Vancouver : کپی

ایزی مریم، علی آبادی خدیجه، نیلی محمدرضا، دلاور علی. تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. 1398 [cited 2021October22];23():99-117. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=480225



IEEE : کپی

ایزی، م.، علی آبادی، خ.، نیلی، م.، دلاور، ع.، 1398. تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, [online] 23(), pp.99-117. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=480225.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی