برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1398 , دوره  7 , شماره  3 ; از صفحه 32 تا صفحه 41 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضي بر اساس آزمون استروپ

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
 
چکیده: 
: مقدمه بررسي تفاوت هاي فردي در پردازش اطلاعات به منظور پيش بيني موفقيت تحصيلي دانش آموزان داراي اختلال در رياضيات داراي اهميت فراواني مي باشد. هدف پژوهش حاضر بررسي سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضي براساس آزمون استروپ بود.: مواد و روش ها اين پژوهش، توصيفي از نوع علي-مقايسه اي بود. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان ناحيه شش شهر تهران بود. نمونه شامل 36 دانش آموز با و بدون اختلال يادگيري رياضي بود (18 دانش آموز با اختلال يادگيري دررياضي و 18 دانش آموز عادي) که به روش نمونه گيري تصادفي منظم از ميان ليست جامعه آماري (مرکز مشکلات ويژه يادگيري) و روش همتاسازي (گروه عادي) انتخاب شدند. داده ها با پرسشنامه جمعيت شناختي، آزمون هوشي ريون، آزمون رياضي ايران کي مت و آزمون استروپ جمع آوري شدند و با تحليل کوواريانس چند متغيره، آزمون شاپيرو-ويلک، آزمون هاي باکس و لوين تجزيه و تحليل شدند.: يافته ها نتايج نشان داد که پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان با و بدون اختلال يادگيري رياضي به صورت معني داري متفاوت بود. ميانگين زمان واکنش و تعداد خطاها در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضي به طور معني داري بيشتر از دانش آموزان بدون اختلال يادگيري رياضي مي باشد.: نتيجه گيري بنا بر يافته هاي اين مطالعه سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضي ضعيف است و مربيان بايد به اين مسئله توجه کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سلیمانی، ا.، و علی پور، م.، و سلیمانی، م. (1398). بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ. علوم اعصاب شفای خاتم, 7(3 ), 32-41. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=479061



Vancouver : کپی

سلیمانی اسماعیل، علی پور مهران، سلیمانی مهران. بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ. علوم اعصاب شفای خاتم. 1398 [cited 2021October27];7(3 ):32-41. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=479061



IEEE : کپی

سلیمانی، ا.، علی پور، م.، سلیمانی، م.، 1398. بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ. علوم اعصاب شفای خاتم, [online] 7(3 ), pp.32-41. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=479061.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 292 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی