نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1397 , دوره  13 , شماره  44 ; از صفحه 171 تا صفحه 190 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تأثير نوستالژي درک شده بر دلبستگي به مکان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف پژوهش: امروزه برانگيختگي عاطفي مصرف کننده در ميان بازاريابان بسيار پرطرفدار شده است. بر کسي پوشيده نيست که دست گذاشتن روي خاطرات گذشته افراد مي تواند ابزاري عالي براي فروش محصولات به آن ها باشد. متخصصين تبليغات همواره سعي کرده اند که محصولاتشان را به خاطرات روزهاي ساده و پر آرامش افراد گره بزنند. مکان ها و تبليغات آن ها براي جلب بازديدکنندگان نيز از اين قاعده مستثنا نيستند. اهميت ايجاد و حفظ يک فضاي متمايز توجه روبه رشدي در ميان محققان و مديران گردشگري کسب کرده و به عنوان يک عامل کليدي در جذب و رضايت مشتريان و همچنين افزايش عملکرد مالي از طريق به حداکثر رساندن درآمد و سهم بازار در صنعت گردشگري به حساب مي آيد. لذا هدف مقاله حاضر بررسي تأثير نوستالژي درک شده بر دل بستگي به مکان است. روش تحقيق: اين پژوهش ازلحاظ هدف کاربردي و به لحاظ روش انجام توصيفي-پيمايشي است. بدين ترتيب براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شده که ضمن آن 302 نفر از مشتريان رستوران سنتي "سيني پر" موردمطالعه و بررسي قرارگرفته و طي آن با استفاده از تکنيک معادلات ساختاري و نرم افزار Smart PLS داده هاي جمع آوري شده از نمونه مورد تجزيه وتحليل قرارگرفته است. يافته ها: نتايج حاکي از آن بود که رابطه بين دل بستگي به مکان و نوستالژي درک شده معنادار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اکبری، م.، و ابراهیم پورازبری، م.، و اقدامی تطفی، م. (1397). بررسی تأثیر نوستالژی درک شده بر دلبستگی به مکان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), 13(44 ), 171-190. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=478415



Vancouver : کپی

اکبری محسن، ابراهیم پورازبری مصطفی، اقدامی تطفی مریم. بررسی تأثیر نوستالژی درک شده بر دلبستگی به مکان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی). 1397 [cited 2022August11];13(44 ):171-190. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=478415



IEEE : کپی

اکبری، م.، ابراهیم پورازبری، م.، اقدامی تطفی، م.، 1397. بررسی تأثیر نوستالژی درک شده بر دلبستگی به مکان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی), [online] 13(44 ), pp.171-190. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=478415.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی