برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  11 , شماره  4 ; از صفحه 301 تا صفحه 313 .
 
عنوان مقاله: 

تعيين ميزان شناخت دانشجويان از يادگيري سيار: مطالعه موردي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
در يادگيري سيار، يادگيري در محيط هاي طبيعي اتفاق افتاده و پيام هاي آموزشي به صورت الکترونيکي منتقل مي شوند. لذا پژوهش حاضر با هدف شناخت ميزان آشنايي، کاربرد و سودمندي يادگيري سيار (ابزار و برنامه هاي کاربردي) در بين دانشجويان انجام شده است. تحقيق کمي از نوع توصيفي است. جامعه آماري شامل دانشجويان مقطع ارشد چهار دانشکده علوم تربيتي رشته هاي علوم تربيتي، دانشکده فني رشته مکانيک، دانشکده هنر رشته معماري دانشگاه تهران و رشته بهداشت دانشگاه ايران مي باشد که از بين آن ها 268 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. گرد آوري داده ها توسط پرسشنامه روا و پاياي محقق ساخته 21 گويه بوده، داده ها با استفاده از آمار توصيفي و آزمون تي تک نمونه اي و آزمون آنوا و آزمون تعقيبي شفه تحليل شدند. يافته ها نشان دادند ميزان آشنايي و کاربري و سودمندي ابزارها و برنامه هاي کاربردي يادگيري سيار در بين دانشجويان اندکي کمتر از ميانگين است. بين نظرات دانشجويان در رشته هاي مذکور در ميزان آشنايي و کاربري يادگيري سيار تفاوت معنادار مشاهده مي شود که بيشترين اختلاف عقيده بين دو رشته علوم تربيتي و معماري است. بين دانشجويان رشته هاي مذکور در ميزان سودمندي يادگيري سيار تفاوت معنادار مشاهده نمي شود. درنتيجه دانشجويان به تناسب و نوع رشته، کاربرد هاي متفاوتي از يادگيري سيار (ابزارها و برنامه هاي کاربردي) در نظر دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دهقانی، م.، و رحیمی، س.، و امراله، ا. (1396). تعیین میزان شناخت دانشجویان از یادگیری سیار: مطالعه موردی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 11(4 ), 301-313. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476771



Vancouver : کپی

دهقانی مرضیه، رحیمی سمیه، امراله امید. تعیین میزان شناخت دانشجویان از یادگیری سیار: مطالعه موردی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1396 [cited 2021October19];11(4 ):301-313. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476771



IEEE : کپی

دهقانی، م.، رحیمی، س.، امراله، ا.، 1396. تعیین میزان شناخت دانشجویان از یادگیری سیار: مطالعه موردی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 11(4 ), pp.301-313. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476771.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 136 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی