نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1398 , دوره  13 , شماره  3 ; از صفحه 459 تا صفحه 469 .
 
عنوان مقاله: 

دسته بندي سبک هاي يادگيري با استفاده از ويژگي هاي رفتاري و ماشين بردار پشتيبان دو قلو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبانشناسی رایانشی، پژوهشکده علوم اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ایرانداک، تهران، ایران
 
چکیده: 
موفقيت تحصيلي دانشجويان از اهداف مهم در محيط هاي آموزشي است. يکي از عوامل مهم در تحقق اين هدف، توجه به سبک يادگيري دانشجويان است. آگاهي از سبک يادگيري دانشجويان به طراحي يک روش مناسب آموزش کمک مي کند. لحاظ کردن يک شيوه مناسب آموزش باعث بهبود عملکرد دانشجويان در محيط آموزشي مي شود. در اين مقاله، هدف ساخت يک مدل براي تشخيص خودکار سبک هاي يادگيري است. بدين منظور از يک محيط آموزش الکترونيکي متشکل از 202 دانشجو رشته مهندسي برق و کامپيوتر، دو مجموعه داده براي ايجاد مدل جمع آوري شده است. ويژگي هاي رفتاري از نحوه تعامل دانشجويان با سامانه آموزش الکترونيکي استخراج شده و سپس سبک هاي يادگيري با روش ماشين بردار پشتيبان دو قلو دسته بندي مي شوند. ماشين بردار پشتيبان دو قلو گونه جديدي از دسته بند هاي مبتني بر مرز مانند SVM است که هدف آن بدست آوردن حاشيه ناموازي است. اين دسته بند به دادگان نامتوزان حساس نمي باشد و سرعت آموزش آن بسيار سريع است. نتايج نشان مي-دهد که روش پيشنهادي از ساير روش ها بهتر عمل کرده و با دقت 95 درصد سبک هاي يادگيري را تشخيص مي-دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نصیری، ج.، و میر، ا.، و فتاحی، س. (1398). دسته بندی سبک های یادگیری با استفاده از ویژگی های رفتاری و ماشین بردار پشتیبان دو قلو. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 13(3 ), 459-469. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476696



Vancouver : کپی

نصیری جلال الدین، میر امیرمحمود، فتاحی سمیه. دسته بندی سبک های یادگیری با استفاده از ویژگی های رفتاری و ماشین بردار پشتیبان دو قلو. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1398 [cited 2022May26];13(3 ):459-469. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476696



IEEE : کپی

نصیری، ج.، میر، ا.، فتاحی، س.، 1398. دسته بندی سبک های یادگیری با استفاده از ویژگی های رفتاری و ماشین بردار پشتیبان دو قلو. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 13(3 ), pp.459-469. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476696.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 141 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی