برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1398 , دوره  13 , شماره  4 ; از صفحه 745 تا صفحه 758 .
 
عنوان مقاله: 

تدوين الگويي براي برنامه درسي مبتني بر موک در آموزش عالي با استفاده از نظريه داده بنياد(مطالعه موردي؛ آموزش عالي ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 
موک ها دوره هاي مبتني بر وب هستند که از تاثير فراواني بر برنامه درسي آموزش عالي برخوردارند. هدف اين پژوهش، تدوين الگوي مفهومي برنامه درسي مبتني بر موک هادر آموزش عالي بود. پژوهش حاضر کيفي بوده و با استفاده از نظريه داده بنياد انجام گرفت. جامعه آماري شامل متخصصان حوزه فناوري آموزشي و فناوري هاي آموزش عالي بودند که با استفاده از رويکرد نمونه گيري هدفمند و با مصاحبه نيمه ساختاريافته با 14 نفر، اشباع نظري در داده ها حاصل گرديد. براي به دست آوردن اعتبار و روايي داده ها از روش مرور خبرگان غير شرکت کننده در پژوهش استفاده گرديد. نتايج نشان داد مقوله محوري مطالعه حاضر الگوي برنامه درسي آموزش عالي است که در چهار بعد هدف، محتوا، روش هاي ياددهي-يادگيري و ارزشيابي تحليل شد. اين عناصر برنامه درسي بر مبناي شرايط علي قرار دارد و به راهبردهايي منجر مي گردد. اين شرايط و فرايند منجر به پيامدهايي در برنامه درسي آموزش عالي مي شود. مجموعه اين کنش و واکنش ها در بستر و زمينه اي صورت مي پذيرد که قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهديدات، زمينه هاي لازم را براي اين امر فراهم مي آورند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جعفری، ا.، و فتحی واجارگاه، ک.، و عارفی، م.، و رضایی زاده، م. (1398). تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران). فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 13(4 ), 745-758. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476657



Vancouver : کپی

جعفری اسماعیل، فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه، رضایی زاده مرتضی. تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران). فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1398 [cited 2021December06];13(4 ):745-758. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476657



IEEE : کپی

جعفری، ا.، فتحی واجارگاه، ک.، عارفی، م.، رضایی زاده، م.، 1398. تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران). فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 13(4 ), pp.745-758. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=476657.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 299 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی