برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  15 , شماره  29 ; از صفحه 257 تا صفحه 276 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي آموزش کارکردهاي اجرايي در کاهش نشانه هاي کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی عمومی، پردیس علوم و تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اهواز، ایران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي اثر بخشي آموزش کارکردهاي اجرايي بر نشانه هاي اضطرابي کودکان پيش دبستاني 5-4 ساله منطقه شش تهران انجام گرفت. پژوهش از نوع آزمايشي با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. از ميان 192 کودکي که در مقياس اضطراب کودکان پيش دبستاني اسپنس ( فرم گزارش والدين)، نمره اضطراب آنها يک انحراف معيار بالاتر از ميانگين بود، تعداد 40 کودک به طور تصادفي انتخاب و در گروه کارکردهاي اجرايي و گروه کنترل جاي گرفتند. در گروه نخست، کودکان مورد آموزش کارکرهاي اجرايي قرار گرفتند، در حالي که گروه دوم، آموزشي نديدند. در تجزيه و تحليل داده ها از تحليل کوواريانس استفاده شد. نتايج نشان داد که نمره هاي گروه آموزش ديده در پس آزمون، نسبت به پيش آزمون، کاهش دارد (. (P
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

وزیری، آ.، و احدی، ح.، و مکوندی، ب.، و عسکری، پ.، و بختیارپور، س. (1397). اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی. مطالعات روانشناسی تربیتی, 15(29 ), 257-276. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474875



Vancouver : کپی

وزیری آزاده، احدی حسن، مکوندی بهنام، عسکری پرویز، بختیارپور سعید. اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی. مطالعات روانشناسی تربیتی. 1397 [cited 2021December02];15(29 ):257-276. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474875



IEEE : کپی

وزیری، آ.، احدی، ح.، مکوندی، ب.، عسکری، پ.، بختیارپور، س.، 1397. اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی. مطالعات روانشناسی تربیتی, [online] 15(29 ), pp.257-276. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474875.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی