برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه سبک هاي يادگيري دانشجويان کتابداري و اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکي اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
مقدمه و هدف: دانشجويان از سبک هاي يادگيري متفاوتي استفاده مي کنند که آشنايي با اين سبک ها مي تواند باعث کارايي بيشتر تدريس گردد. هدف اين پژوهش مقايسه سبک هاي يادگيري دانشجويان کتابداري و اطلاع رساني دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان براساس مدل VARK مي-باشد. روش ها: اين پژوهش به روش پيمايشي انجام شده است. جامعه پژوهش کليه دانشجويان کتابداري و اطلاع رساني دانشگاه هاي اصفهان و علوم پزشکي اصفهان بودند که با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي 145 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها به وسيله پرسشنامه استاندارد VARK گردآوري گرديد. داده ها با استفاده از روش هاي آماري توصيفي و تحليلي در نرم افزار SPSS نسخه 20 تجزيه و تحليل شد. يافته ها: دانشجويان کتابداري و اطلاع رساني از سبک هاي يادگيري متفاوتي استفاده مي کنند که سبک ترجيحي آنها سبک خواندن/ نوشتن (با ميانگين 42/62) مي باشد. بين سبک يادگيري دانشجويان مقطع کارشناسي با مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري تفاوت معني داري وجود دارد. تفاوت معني داري بين سبک هاي يادگيري دانشجويان دو دانشگاه مشاهده نشد. نتيجه گيري: با درنظرگرفتن تفاوت سبک هاي يادگيري بين دانشجويان کتابداري و اطلاع رساني و غالب بودن سبک يادگيري خواندن/نوشتن لازم است مسئولان آموزشي ضمن آگاهي از تفاوت هاي موجود، برنامه ها و روش هاي آموزشي خود را متناسب با نيازهاي دانشجويان (در جهت آموزش کاربردي مطالب) طراحي و اجرا نمايند تا بازده آموزش و يادگيري در حد امکان بهبود يابد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

طاهری، ا.، و زارع عبدالهی، س.، و یوسفیان زاده، ا.، و هاشمیان، م. (1398). مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی, 6(2 ), 75-85. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474661



Vancouver : کپی

طاهری ابوالفضل، زارع عبدالهی سلیمه، یوسفیان زاده امید، هاشمیان محمدرضا. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی. 1398 [cited 2021April22];6(2 ):75-85. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474661



IEEE : کپی

طاهری، ا.، زارع عبدالهی، س.، یوسفیان زاده، ا.، هاشمیان، م.، 1398. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان براساس مدل VARK. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی, [online] 6(2 ), pp.75-85. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474661.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 49 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی