برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

چارچوب مفهومي تدوين بسته آموزشي بازي هاي شناختي و عصب روان شناختي کودکان نارساخوان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
هدف کلي پژوهش، بررسي چارچوب مفهومي ساخت بستة آموزشي بازي هاي شناختي و عصب روان شناختي براي کودکان نارساخوان از طريق مؤلفه هاي شناختي و عصب روان شناختي نارساخواني است. با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس همة پژوهش هاي انجام گرفته از سال 2001 تا سال 2017 در داخل و خارج از کشور مورد بررسي قرار گرفت. داده ها به روش تحليل مضمون و با استفاده از نرم افزار Nvivo بررسي شدند. تحليل داده ها، 8 مضمون سازمان دهنده شامل: نقايص شناختي-ادراکي، نقص در مهارت هاي حافظه، نقص در توجه، نقص در پردازش واج شناختي، نقص در انسجام مرکزي، نقص در سرعت ناميدن و پردازش، نقص در مهارت هاي حرکتي و نقص در کارکردهاي اجرايي را آشکار ساخت، همچنين 38 مضمون پايه نيز براي ساخت بستة آموزشي بازي هاي شناختي و عصب روان شناختي براي کودکان نارساخوان معرفي گرديده است. به منظور روايي و مناسب بودن مضامين مدل پيشنهادي، پرسشنامه اي طراحي و بين خبرگاني که دانش و تبحر در حوزة اختلالات يادگيري داشتند توزيع گرديد و پايايي کدگذاري با استفاده از روش هولستي مورد تأييد قرار گرفت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 108
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی