3 SID.ir | تأثير آموزش به کمک نقشة مفهومي بر پيشرفت تحصيلي درس زيست شناسي دانش آموزان سال سوم متوسطه استان کهگيلويه و بويراحمد
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تأثير آموزش به کمک نقشة مفهومي بر پيشرفت تحصيلي درس زيست شناسي دانش آموزان سال سوم متوسطه استان کهگيلويه و بويراحمد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف تعيين تأثير شيوة آموزش به کمک نقشة مفهومي بر ميزان يادگيري درس زيست شناسي و به ويژه در راستاي يادگيري معني دار اجرا شد. براي اين منظور از يک طرح نيمه آزمايشي با پيش آزمون و پس آزمون استفاده شد. جامعة آماري اين پژوهش دانش آموزان سال سوم متوسطه علوم تجربي استان کهگيلويه و بويراحمد در سال 92-93 بود که دو کلاس به روش نمونه گيري هدفمند (که هر کلاس شامل 20 نفر بود) انتخاب شدند که در گروه کنترل فراگيران به شيوة مرسوم درس هاي مذکور را ياد مي گرفتند و در گروه آزمايشي، مطالب درسي در قالب نقشه هاي مفهومي به دانش آموزان ارائه شد. تأثير اين کاربندي بر پيشرفت تحصيلي فراگيران در درس زيست شناسي از طريق آزمون هاي پيشرفت تحصيلي با شاخص هاي مقبول روايي و پايايي اندازه گيري شد. يافته هاي پژوهش حاضر نشان مي دهد که آموزش نقشة مفهومي بر ميزان پيشرفت تحصيلي درس زيست شناسي و همچنين يادگيري معنادار آن تأثير مثبتي داشته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 80
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی