برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1398 , دوره  11 , شماره  2 ; از صفحه 259 تا صفحه 276 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر برنامه هاي وفادارسازي بر وفاداري مشتريان بيمه آسيا با استفاده از طرح چهارگروهي سالومون

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت سیستم، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 
هدف: وفادارسازي مشتريان در بازارهاي رقابتي امروز، نقش تعيين کننده اي در بقاي سازمان ها دارد و برنامه هاي وفادارسازي، از جمله ابزارهاي مطرح در اين ارتباط به شمار مي آيند. در پژوهش کاربردي حاضر با رويکرد تجربي و در قالب اجراي طرح چهارگروهي سالومون، اثر ابعاد برنامه هاي وفادارسازي بر وفاداري مشتريان شرکت بيمه بررسي شده است. روش: جامعه آماري در اين پژوهش مشتريان بيمه آسيا بودند که با روش تصادفي ساده، 200 نفر از آنها در چهار گروه انتخاب شده اند. روايي پرسش نامه از روش ظاهري به تأييد رسيد؛ در حالي که در سنجش پايايي از روش آلفاي کرونباخ استفاده شد. در تحليل يافته ها، آزمون هاي تي زوجي مستقل و تي زوجي وابسته به اجرا درآمد. يافته ها: يافته ها نشان داد که بر اساس آزمون پنج گانه روش سالومون، به طورکل برنامه هاي وفادارسازي بر وفاداري مشتريان مؤثرند. يافته ديگر نشان داد که از ميان انواع پاداش هايي که مي توان در برنامه هاي وفادارسازي ارائه کرد، پاداش هاي نرم آني، سخت آني و سخت مدت دار، به ترتيب اثرهاي بيشتري بر وفاداري مشتريان دارند. نتيجه گيري: با افزايش سطح رقابت در بازارهاي امروزي و ورود مستمر رقباي جديد، شرکت ها براي حفظ جايگاه و از طرفي توسعه کسب وکار خود ملزم هستند که در وهله اول به اجراي برنامه هاي وفادارسازي بپردازند، به ويژه برنامه هايي همچون رفتار ترجيحي با مشتري، شناساندن مشتري و ارتقاي مقام اجتماعي وي، ستايش کلامي، ايجاد حمايت احساسي و روحي از آنها و احترام به عزت نفس مشتريان؛ سپس به منظور جذاب کردن پيشنهاد قيمت خدمات، تخفيف ها و جايزه هايي را براي مشتريان در نظر بگيرند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، ع.، و علوی، س.، و پورموردینی، ا. (1398). بررسی اثر برنامه های وفادارسازی بر وفاداری مشتریان بیمه آسیا با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 11(2 ), 259-276. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474208



Vancouver : کپی

محمدی علی، علوی سیدمسلم، پورموردینی الهه. بررسی اثر برنامه های وفادارسازی بر وفاداری مشتریان بیمه آسیا با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1398 [cited 2021August03];11(2 ):259-276. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474208



IEEE : کپی

محمدی، ع.، علوی، س.، پورموردینی، ا.، 1398. بررسی اثر برنامه های وفادارسازی بر وفاداری مشتریان بیمه آسیا با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 11(2 ), pp.259-276. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474208.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 126 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی