برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1397 , دوره  10 , شماره  4 ; از صفحه 713 تا صفحه 742 .
 
عنوان مقاله: 

الگوي بازاريابي هنرهاي تجسمي مدرن و معاصر در بستر نهادي: مطالعه داده بنياد بازار ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف: بهره مندي از فرصت بازار در حال رشد تجارت آثار هنري مدرن و معاصر تجسمي ايران، مستلزم داشتن رويکردي درباره هدايت هنرمندان در اين بازار نوظهور در جهت ماندگاري و تعيين نقش بازاريابي براي بازيگران آن است. از اين رو، هدف از نگارش اين مقاله، ارائه الگوي بازاريابي از ديدگاه نهادي براي بازار هنر ايران است. روش: اين پژوهش کيفي اکتشافي بر مبناي رويکرد پارادايمي اشتراوس و کوربين در روش نظريه پردازي داده بنياد با استفاده از 49 مصاحبه با متخصصان بازاريابي هنر انجام شده است. يافته ها: تحليل داده هاي مبين آن است که دنياي نهادي هنر همچون بستري براي بازار هنر و ارزش هاي پايه اي آن، محرک تغيير در نقش هاي بازيگران شبکه کسب وکار نهادي هنر است. نتيجه گيري: برهم کنش هاي بازيگران شبکه تجارت آثار هنرهاي تجسمي به عنوان پديده محوري، تحت تأثير شرايط مداخله گر محيط کلان و شرايط زمينه اي هم شکلي هاي نهادي است. اين مقوله ها موجب کنش و برهم کنش هاي بازاريابي هنر و آميزه آن، تحقيقات بازاريابي هنر، بخش بندي، هدف گذاري و موضع گيري در بازار هنر مي شوند. در نهايت، ارزش هاي اقتصادي هنر، فرايند رشد، تأييد، ماندگاري و اعتباريابي نهادي هنرمند در بازار هنر از آنها حاصل مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

محمدیان، م.، و دهقانان، ح.، و کامرانی، ب.، و گیاهی، ی. (1397). الگوی بازاریابی هنرهای تجسمی مدرن و معاصر در بستر نهادی: مطالعه داده بنیاد بازار ایران. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 10(4 ), 713-742. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474163



Vancouver : کپی

محمدیان محمود، دهقانان حامد، کامرانی بهنام، گیاهی یاسمن. الگوی بازاریابی هنرهای تجسمی مدرن و معاصر در بستر نهادی: مطالعه داده بنیاد بازار ایران. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1397 [cited 2021April15];10(4 ):713-742. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474163



IEEE : کپی

محمدیان، م.، دهقانان، ح.، کامرانی، ب.، گیاهی، ی.، 1397. الگوی بازاریابی هنرهای تجسمی مدرن و معاصر در بستر نهادی: مطالعه داده بنیاد بازار ایران. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 10(4 ), pp.713-742. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474163>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 91 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی