نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  10 , شماره  2 ; از صفحه 399 تا صفحه 420 .
 
عنوان مقاله: 

نقش ميانجي تفاخر سازماني در تأثير برند کارفرمايي بر عملکرد فروش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران
 
چکیده: 
در محيط هاي بسيار رقابتي شرکت هاي پخش، براي ارتقاي عملکرد فروش، برخورداري از فروشندگاني که همزمان شايسته و وفادار باشند بسيار حياتي است. از ميان پيشايندهاي گوناگون مؤثر بر عملکرد فروش، پژوهش حاضر به بررسي تأثير برند کارفرمايي بر عملکرد فروش فروشندگان پرداخته و نقش ميانجي تفاخر سازماني را در اين زمينه بررسي کرده است. اين پژوهش از نظر هدف کاربردي و روش آن توصيفي و از نوع پيمايشي است. جامعه ي آماري پژوهش را فروشندگان شعب تهران و شهرستان هاي شرکت به پخش که 850 نفر هستند تشکيل مي دهند که به عنوان نمونه 220 نفر از آنها به صورت تصادفي انتخاب شده اند. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه اي استاندارد است. تحليل داده ها با کمک آزمون هاي آماري تحليل عاملي تأييدي، تحليل مسير شده و آزمون تي با استفاده از نرم افزارهاي ليزرل و اس. پي. اس. اس. انجام شده است. نتايج نشان مي دهد همه ي مؤلفه هاي پنج گانه ي برند کارفرمايي (ارزش اقتصادي، ارزش توسعه اي، ارزش اجتماعي، ارزش تنوع و ارزش شهرت) از راه تفاخر سازماني بر عملکرد فروشندگان اين شرکت تأثيري معنادار و مثبت داشته اند. همچنين وضعيت موجود اين عوامل در اين شرکت مناسب بوده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عسگری، ن. (1397). نقش میانجی تفاخر سازمانی در تأثیر برند کارفرمایی بر عملکرد فروش. مدیریت بازرگانی, 10(2 ), 399-420. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474159



Vancouver : کپی

عسگری ناصر. نقش میانجی تفاخر سازمانی در تأثیر برند کارفرمایی بر عملکرد فروش. مدیریت بازرگانی. 1397 [cited 2022June29];10(2 ):399-420. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474159



IEEE : کپی

عسگری، ن.، 1397. نقش میانجی تفاخر سازمانی در تأثیر برند کارفرمایی بر عملکرد فروش. مدیریت بازرگانی, [online] 10(2 ), pp.399-420. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474159.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 232 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی