برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1397 , دوره  10 , شماره  4 ; از صفحه 777 تا صفحه 794 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تأثير ويژگي هاي تجارت اجتماعي بر اعتماد و تمايل به مشارکت در آن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت صنعتی و مالی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
 
چکیده: 
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسي ابعاد تجارت اجتماعي و تأثير آن بر اعتماد و شناسايي عوامل تأثيرگذار بر تمايل به مشارکت در تجارت اجتماعي است. روش: اين پژوهش از لحاظ هدف کاربردي به شمار مي رود و از لحاظ روش گردآوري داده ها توصيفي پيمايشي، از نوع همبستگي است. داده هاي تحقيق به کمک پرسش نامه الکترونيکي جمع آوري شده است. جامعه آماري پژوهش، کاربران وب سايت تيوال بودند که 210 پرسش نامه از بين اين کاربران جمع آوري شد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از تکنيک مدل يابي معادلات ساختاري در نرم افزار آموس انجام شده است. يافته ها: نتايج نشان مي دهد که اعتبار، کيفيت اطلاعات، امنيت تراکنش و ارتباطات که از ابعاد اصلي شکل گرفتن تجارت اجتماعي هستند، به طور مثبت و معنادار بر اعتماد تأثيرگذارند که اين اعتماد خود تحت تأثير حمايت اجتماعي (حمايت احساسي حمايت اطلاعاتي) و کيفيت وب سايت (کيفيت خدمات کيفيت سيستم) به درستي شکل مي گيرد و در نهايت اعتماد خود تأثير مثبت و معناداري بر قصد تجارت اجتماعي و تمايل به مشارکت در آن مي گذارد. نتيجه گيري: اين پژوهش نشان داد که ويژگي هاي تجارت اجتماعي بر اعتماد و قصد تجارت اجتماعي تأثير مثبتي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جعفری، س.، و حبیبی، پ.، و محمدی دورباش، ز. (1397). بررسی تأثیر ویژگی های تجارت اجتماعی بر اعتماد و تمایل به مشارکت در آن. مدیریت بازرگانی, 10(4 ), 777-794. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474156



Vancouver : کپی

جعفری سیدمحمدباقر، حبیبی پگاه سادات، محمدی دورباش زهرا. بررسی تأثیر ویژگی های تجارت اجتماعی بر اعتماد و تمایل به مشارکت در آن. مدیریت بازرگانی. 1397 [cited 2022January21];10(4 ):777-794. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474156



IEEE : کپی

جعفری، س.، حبیبی، پ.، محمدی دورباش، ز.، 1397. بررسی تأثیر ویژگی های تجارت اجتماعی بر اعتماد و تمایل به مشارکت در آن. مدیریت بازرگانی, [online] 10(4 ), pp.777-794. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474156.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی