برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1397 , دوره  10 , شماره  4 ; از صفحه 855 تا صفحه 870 .
 
عنوان مقاله: 

بازاريابي مستقيم با استفاده از خوشه بندي فازي مشتريان (مطالعه موردي: يکي از شرکت هاي تلفن همراه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد تهران مرکز، تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف: در اين پژوهش مشتريان يکي از شرکت هاي خدمات دهنده تلفن همراه خوشه بندي شده اند. داده هايي که از اين مشتريان جمع آوري شده است، شامل سه بخش اطلاعاتي است: بخش اول شاخص هاي انتخاب شده براي اجراي تحليل خوشه بندي است؛ بخش دوم شامل اطلاعاتي درباره ميزان مصرف مشتريان ياد شده از انواع سرويس هاي قابل ارائه مي شود و بخش سوم اطلاعات ساير سرويس هاي تلفن همراه است. روش: اين تحقيق از نظر هدف در دسته پژوهش هاي کاربردي قرار مي گيرد و از نوع تحقيقات توصيفي پيمايشي است. پس از اجراي خوشه بندي فازي و بررسي معيارهاي کارايي، دو خوشه مناسب تشخيص داده شد؛ در خوشه اول که اغلب خانم هستند مشترياني با درآمد پايين تر، ثبات شغلي کمتر و وفاداري کمتر به شرکت قرار دارند و در خوشه دوم که اغلب مرد هستند، مشترياني با درآمد بالاتر، ثبات شغلي بيشتر و وفاداري بيشتر قرار گرفتند. يافته ها: نتايج پژوهش نشان داد در مجموع استفاده از خدمات تلفن راه دور براي شرکت بيشترين و شبکه بي سيم کمترين ميزان درآمدزايي را داشته است و سازمان براي ارائه استراتژي هاي بازاريابي توجه چنداني به آن ندارد. خدمات جانبي پيجينگ و پست صوتي بيشترين درخواست و انتظار مکالمه، داشتن چند خط همزمان و انتقال مکالمه، کمترين درخواست مشتريان است. نتيجه گيري: نتايج اين پژوهش در بخش بندي بازار تلفن همراه و تعيين استراتژي مناسب براي هر بخش به منظور توسعه بازاريابي مستقيم بسيار مفيد است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

جندقی، غ.، و سیف، ی.، و شجاعی، ی. (1397). بازاریابی مستقیم با استفاده از خوشه بندی فازی مشتریان (مطالعه موردی: یکی از شرکت های تلفن همراه). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 10(4 ), 855-870. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474143



Vancouver : کپی

جندقی غلامرضا، سیف یاسر، شجاعی یاسر. بازاریابی مستقیم با استفاده از خوشه بندی فازی مشتریان (مطالعه موردی: یکی از شرکت های تلفن همراه). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1397 [cited 2021April14];10(4 ):855-870. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474143



IEEE : کپی

جندقی، غ.، سیف، ی.، شجاعی، ی.، 1397. بازاریابی مستقیم با استفاده از خوشه بندی فازی مشتریان (مطالعه موردی: یکی از شرکت های تلفن همراه). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 10(4 ), pp.855-870. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474143>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 69 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی