برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  10 , شماره  1 ; از صفحه 1 تا صفحه 30 .
 
عنوان مقاله: 

نوع شناسي رفتار صادراتي بنگاه هاي صادرکننده در صنعت برق ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران، کیش، ایران
 
چکیده: 
تشديد جهاني سازي اقتصادهاي جهان در دهه هاي اخير، موجب افزايش ضرورت حضور بنگاه ها در عمليات صادرات شده و اين گرايش به جهاني سازي کسب وکار، ضرورت اهميت آگاهي از رفتار بنگاه ها در بازارهاي خارجي را افزايش داده است. هدف اين پژوهش، شناسايي ابعاد رفتار صادراتي و گونه هاي صادراتي بنگاه هاي صادرکننده در صنعت برق ايران است. پژوهش هاي پيشين در حيطه ي رفتار صادراتي محدود، يک سو نگر، کمي گرا و ساده انگارانه اند. اين پژوهش رفتار صادراتي بنگاه را با تأسي از رويکردهاي مبتني بر منابع، رويکرد شبکه اي، کارآفريني بين المللي و ذهنيت جهاني بررسي مي کند. بدين منظور، براساس روش مطالعه ي موردي، مصاحبه هاي عميقي با مديران صادراتي چهار بنگاه صادراتي در صنعت برق ايران به عمل آمد. تحليل داده ها براساس روش مطالعه ي موردي استيک نشان داد ابعاد رفتار صادراتي بنگاه ها، به هشت مضمون، شامل ذهنيت جهاني، رويکرد صادراتي، قابليت بازارشناسي صادراتي، قابليت تصويرپردازي برند، قابليت ايجاد زنجيره ي ارزش شبکه اي، قابليت يادگيري بين الملل، قابليت کارآفرينانه ي مديران طبقه بندي مي شود. همچنين براساس اين ابعاد، سه الگوي يادگيرندگان محتاط، راهبردگرا و شبکه سازان تجربه گرا بين چهار بنگاه مورد مطالعه شناسايي شد. تشديد جهاني سازي اقتصادهاي جهان در دهه هاي اخير، موجب افزايش ضرورت حضور بنگاه ها در عمليات صادرات شده و اين گرايش به جهاني سازي کسب وکار، ضرورت اهميت آگاهي از رفتار بنگاه ها در بازارهاي خارجي را افزايش داده است. هدف اين پژوهش، شناسايي ابعاد رفتار صادراتي و گونه هاي صادراتي بنگاه هاي صادرکننده در صنعت برق ايران است. پژوهش هاي پيشين در حيطه ي رفتار صادراتي محدود، يک سو نگر، کمي گرا و ساده انگارانه اند. اين پژوهش رفتار صادراتي بنگاه را با تأسي از رويکردهاي مبتني بر منابع، رويکرد شبکه اي، کارآفريني بين المللي و ذهنيت جهاني بررسي مي کند. بدين منظور، براساس روش مطالعه ي موردي، مصاحبه هاي عميقي با مديران صادراتي چهار بنگاه صادراتي در صنعت برق ايران به عمل آمد. تحليل داده ها براساس روش مطالعه ي موردي استيک نشان داد ابعاد رفتار صادراتي بنگاه ها، به هشت مضمون، شامل ذهنيت جهاني، رويکرد صادراتي، قابليت بازارشناسي صادراتي، قابليت تصويرپردازي برند، قابليت ايجاد زنجيره ي ارزش شبکه اي، قابليت يادگيري بين الملل، قابليت کارآفرينانه ي مديران طبقه بندي مي شود. همچنين براساس اين ابعاد، سه الگوي يادگيرندگان محتاط، راهبردگرا و شبکه سازان تجربه گرا بين چهار بنگاه مورد مطالعه شناسايي شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسفیدانی، م.، و حسنقلی پوریاسوری، ط.، و ترکستانی، م.، و روحانی، ا. (1397). نوع شناسی رفتار صادراتی بنگاه های صادرکننده در صنعت برق ایران. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 10(1 ), 1-30. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474122



Vancouver : کپی

اسفیدانی محمدرحیم، حسنقلی پوریاسوری طهمورث، ترکستانی محمدصالح، روحانی امیررضا. نوع شناسی رفتار صادراتی بنگاه های صادرکننده در صنعت برق ایران. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1397 [cited 2021July23];10(1 ):1-30. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474122



IEEE : کپی

اسفیدانی، م.، حسنقلی پوریاسوری، ط.، ترکستانی، م.، روحانی، ا.، 1397. نوع شناسی رفتار صادراتی بنگاه های صادرکننده در صنعت برق ایران. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 10(1 ), pp.1-30. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474122.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 50 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی