5 SID.ir | عوامل تأثيرگذار بر قصد خريد اجتماعي مصرف کنندگان در تجارت اجتماعي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

عوامل تأثيرگذار بر قصد خريد اجتماعي مصرف کنندگان در تجارت اجتماعي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
تجارت اجتماعي جديدترين شاخه از تجارت الکترونيک است که حاصل محبوبيت و توسعه ي روزافزون شبکه هاي اجتماعي است. ظهور تجارت اجتماعي به طراحي استراتژي ها و مدل هاي جديد کسب وکار منجر شده که اين مي تواند براي توليد کنندگان و ارائه دهندگان کالا ها و خدمات بسيار حائز اهميت باشد. به همين دليل، تحليل و بررسي رفتار مصرف کنندگان بسيار حياتي است. از اين رو هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير شبکه هاي اجتماعي بر رفتار خريد مصرف کنندگان است. نتايج به دست آمده از پيمايش 514 پاسخگو در سه شبکه ي اجتماعي محبوب ايران (فيس بوک، کلوب و تلگرام) به عنوان جامعه ي آماري با استفاده از روش مدل يابي معادلات ساختاري حداقل مربعات جزئي، نشان داد درک تعاملي و سازه هاي تجارت اجتماعي بر حمايت اجتماعي، اعتماد و تعهد به اجتماع مجازي تأثير معنادار دارد. کيفيت وب سايت يا برنامه ي کاربردي، اعتماد به اجتماع مجازي را تحت تأثير قرار مي دهد. از سوي ديگر، حمايت اجتماعي بر قصد خريد اجتماعي و اعتماد به اجتماع مجازي تأثيرگذار است. همچنين اعتماد به اجتماع مجازي نيز بر قصد خريد اجتماعي و تعهد به اجتماع مجازي تأثير مي گذارد و در نهايت، تعهد به اعتماد مجازي نيز بر قصد خريد اجتماعي تأثير مثبت و معنادار دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی