برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي آموزش مبتني بر سازمان يادگيرنده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش نشان دادن چگونگي ارائه مفهومي از سازمان يادگيرنده, تثبيت و ايجاد مدل آموزشي، ملزومات و مشخصه هاي اين مدل مي باشد. لذا به تدوين مدلي مناسب جهت سنجش فرايند آموزش متناسب با ويژگي هاي سازمان يادگيرنده که از روايي و اعتبار قابل قبولي برخوردار باشد، پرداخته شده است. در ابتدا طي مطالعات ميداني ومصاحبه با خبرگان صنعت و بررسي ادبيات موضوع، رويکردها و اقدامات مختلفي که سازمان ها مي توانند آموزش مبتني بر سازمان يادگيرنده را متحقق سازند شناسايي و بر اساس آن پرسشنامه سازمان يادگيرنده در قالب 94 سؤال تدوين شد. در مرحله بعد روايي محتواي پرسشنامه از منظر شاخص هاي شفافيت، مناسبت وجامعيت توسط خبرگان ارزيابي شده و با اعمال نظرها و اصلاحات صورت گرفته، پرسشنامه نهايي با 72 سؤال و در قالب 12 شاخص محوري، اين مدل را مورد سنجش قرار داد. جامعه آماري متشکل از سه شرکت سيماني با ظرفيت توليد اسمي بالاي ده هزار تني و بالغ بر 1719 نفر مي باشد و پرسشنامه در ميان نمونه اي متشکل از 326 نفر از تکنسين ها، کارشناسان و مديران مورد آزمون قرار گرفت. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که شرکتهاي سيماني از لحاظ سازمان يادگيرنده در سطح متوسط مي باشند و موانعي پيش روي انها مي باشد. بر اين اساس براي تبديل شرکتهاي تحت مطالعه به سازمان يادگيرنده، راهکارهاي اثربخشي ارايه گرديده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمی، م.، و رحیمیان، ح.، و عباس پور، ع. (1397). طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 9(3 (پیاپی 35) ), 109-145. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474094



Vancouver : کپی

کاظمی مجتبی، رحیمیان حمید، عباس پور عباس. طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1397 [cited 2021December02];9(3 (پیاپی 35) ):109-145. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474094



IEEE : کپی

کاظمی، م.، رحیمیان، ح.، عباس پور، ع.، 1397. طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 9(3 (پیاپی 35) ), pp.109-145. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474094.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 161 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی