برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  10 , شماره  1 ; از صفحه 165 تا صفحه 186 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تأثير بازارگرايي صادرات و انطباق آميخته ي بازاريابي بر عملکرد صادراتي (مطالعه ي موردي: شرکت هاي صادرکننده ي محصولات غيرنفتي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به بررسي تأثير متغيرهاي انطباق آميخته ي بازاريابي و بازار گرايي صادرات بر عملکرد صادراتي در شهر تهران پرداخته است. مطالعه ي حاضر دو هدف اصلي را دنبال مي کند؛ نخست بررسي مي کند که استراتژي هاي انطباق آميخته ي بازاريابي و بازارگرايي چه تأثيري بر عملکرد صادراتي مي گذارند و دوم، به بررسي نقش بازار گرايي در صادرات به دليل وجود نتايج ضدونقيض مطالعات گذشته مي پردازد. براي آزمايش فرضيه هاي تحقيق، 311 شرکت صادراتي براي نمونه انتخاب شد؛ سپس به کمک نرم افزار Smart PLS و با استفاده از روش معادلات ساختاري واريانس محور، داده هاي گردآوري شده تجزيه و تحليل شدند. نتايج پژوهش نشان مي دهد شرکت هاي صادراتي در محيط هاي آشفته و بازارهاي رقابتي نزديک، از جنبه ي رواني برنامه ي آميخته بازاريابي خود را با نيازهاي مربوط به بازارهاي خارجي بهتر انطباق مي دهند. بازار گرايي صادرات، تأثير مثبت و انطباق آميخته ي برنامه ي بازاريابي تأثير منفي بر عملکرد صادراتي شرکت ها دارند؛ ضمن اينکه بازار گرايي رابطه ي بين دو متغير انطباق آميخته ي بازاريابي و عملکرد صادراتي را تعديل کرده و در تصميم گيري هاي استراتژيک شرکت هاي صادراتي، نقش حمايت گرايانه دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محترم، ر.، و موثق، م. (1397). بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و انطباق آمیخته ی بازاریابی بر عملکرد صادراتی (مطالعه ی موردی: شرکت های صادرکننده ی محصولات غیرنفتی). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 10(1 ), 165-186. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474090



Vancouver : کپی

محترم رحیم، موثق مهرداد. بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و انطباق آمیخته ی بازاریابی بر عملکرد صادراتی (مطالعه ی موردی: شرکت های صادرکننده ی محصولات غیرنفتی). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1397 [cited 2021August05];10(1 ):165-186. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474090



IEEE : کپی

محترم، ر.، موثق، م.، 1397. بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و انطباق آمیخته ی بازاریابی بر عملکرد صادراتی (مطالعه ی موردی: شرکت های صادرکننده ی محصولات غیرنفتی). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 10(1 ), pp.165-186. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=474090.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی