3 SID.ir | سنجش عوامل مؤثر بر مقدار مشارکت شالي کاران براي شرکت در آموزش مدرسه در مزرعه
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

سنجش عوامل مؤثر بر مقدار مشارکت شالي کاران براي شرکت در آموزش مدرسه در مزرعه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت کشاورزی، دانشگاه آزاد رشت، رشت، ایران
 
چکیده: 
يکي از مناسب ترين روش هايي که در آن همکاري بين پژوهشگران، مروجان و کشاورزان تسهيل مي شود و باعث توليد و انتقال فناوري مي شود، رهيافت مدرسه در مزرعه (FFS) مي باشد. مدرسه در مزرعه يک رهيافت مشارکتي است که در آن از روش هاي آموزش غير رسمي بزرگسالان مبني بر فنون يادگيري به گونه عملي و روش هاي آموزش مشارکتي، استفاده مي شود. اين پژوهش به سنجش عوامل مؤثر بر مقدار مشارکت شاليکاران براي شرکت در آموزش FFS پرداخته شد که قلمرو مکاني آن شهرستان رشت و در سال 1394 بود. جامعه آماري اين پژوهش، تمامي شاليکاران شهرستان رشت به تعداد 130 نفر که در طرح FFS در سال 1394شرکت کرده بودند، مي باشد. با استفاده از رابطه کوکران 97 نفر به عنوان نمونه و به گونه تصادفي انتخاب شدند. نتايج پژوهش نشان دادند که مولفه هاي سطح زير کشت، پيشينه شاليکاري، پيشينه کشاورزي و سن شاليکار بر مقدار مشارکت شاليکاران اثر مثبت و مولفه هاي تعداد قطعات، ميانگين درآمد سالانه بخش کشاورزي، ميانگين درآمد سالانه بخش غير کشاورزي تاثير منفي دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 66
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی