برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  6 , شماره  4 ; از صفحه 121 تا صفحه 138 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر وفاداري برند با نقش ميانجي هويت پذيري و عشق به برند در هتل هاي پنج ستاره شهر مشهد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
 
چکیده: 
از آنجايي که هتلداري يکي از عناصر گردشگري محسوب مي شود و سهم مهمي در اقتصاد کشور دارد توجه به اين صنعت حائز اهميت است. وجود محيط پويا و رقابتي در اين صنعت موجب شده تا هتلداران بيش از پيش به دنبال تمايز و يافتن راه هايي جديد جهت جذب و حفظ مشتريان خود باشند. برندسازي و داشتن برندي قوي و از همه مهم تر وفاداري به برند از جمله روش هاي متمايزسازي در اين صنعت به شمار مي رود. اين پژوهش از نوع هدف، کاربردي بوده و روش پژوهش، توصيفي و پيمايشي است. جامعه آماري مراجعه کنندگان داخلي به هتل هاي پنج ستاره درتابستان 1396 شهر مشهد بودند. حجم نمونه از جدول مورگان برابر 384 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شده است. ابزار جمع آوري اطلاعات مربوط به متغيرهاي تحقيق، پرسشنامه استاندارد بوده که به منظور سنجش روايي آن از روش-هاي روايي صوري، محتوايي و سازه و به منظور سنجش پايايي از آلفاي کرونباخ استفاده شده است. تجزيه و تحليل داده ها با روش مدل سازي معادلات ساختاري و از طريق نرم افزار ليزرل انجام گرديد. نتايج نشان داد که تأثير هويت برند و تناسب برند با سبک زندگي بر هويت پذيري معنادار بوده است. هم چنين تاثير هويت پذيري بر عشق به برند به طور مستقيم و بر وفاداري به صورت ميانجي مورد تائيد قرار گرفت. در حالي که نقش ميانجي هويت پذيري و تاثير مستقيم آن بر وفاداري به برند معنادار نبوده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تقدیر، م.، و غیور، س.، و رجوعی، م. (1396). بررسی عوامل موثر بر وفاداری برند با نقش میانجی هویت پذیری و عشق به برند در هتل های پنج ستاره شهر مشهد. گردشگری و توسعه, 6(4 ), 121-138. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473829



Vancouver : کپی

تقدیر ملیحه، غیور سیدمرتضی، رجوعی مرتضی. بررسی عوامل موثر بر وفاداری برند با نقش میانجی هویت پذیری و عشق به برند در هتل های پنج ستاره شهر مشهد. گردشگری و توسعه. 1396 [cited 2021August03];6(4 ):121-138. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473829



IEEE : کپی

تقدیر، م.، غیور، س.، رجوعی، م.، 1396. بررسی عوامل موثر بر وفاداری برند با نقش میانجی هویت پذیری و عشق به برند در هتل های پنج ستاره شهر مشهد. گردشگری و توسعه, [online] 6(4 ), pp.121-138. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473829.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 112 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی