برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  5 , شماره  2 ; از صفحه 17 تا صفحه 34 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه چارچوبي براي ارزيابي محصولات گردشگري خلاق با استفاده از کارت امتيازي متوازن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 
گردشگري خلاق در ابتدا به عنوان يک گردشگري دنج مطرح شد که عبارت بود از نوعي گردشگري که به گردشگران اين امکان را مي دهد تا پتانسيل خلاقانه خود را توسعه بخشند. با توسعه گردشگري خلاق، قلمرو و تنوع گردشگري تحت پوشش آن، گسترش مي يابد، به طوري که اخيراً اين مفهوم به کليه فعاليت هاي خلاقانه دانش بنياني اطلاق مي گردد که محصولات فرهنگي، مفاهيم خلاق و تجربيات ناملموس و معنادار توليد مي نمايد. با وجود اينکه گردشگري خلاق داراي پتانسيل بالايي براي خلق ارزش مي باشد، اما تحقيقات مديريتي کمي در اين زمينه صورت گرفته است؛ بنابراين اين پژوهش درصدد است تا يک چارچوب مديريتي براي امکان سنجي محصولات گردشگري خلاق، فراهم نمايد. اين پژوهش براي پاسخ به اين سؤالات طراحي شده است: چه شاخص هايي براي ارزيابي و معرفي محصولات گردشگري خلاق ضروري است؟ و وزن و اهميت هر يک از اين شاخص ها در چارچوب کارت امتياز متوازن چيست؟ با استفاده از روش تحليل محتواي کيفي به عنوان روش کيفي در مرحله اول و روش غربالگري فازي و تحليل سلسله مراتب فازي به عنوان روش هاي کمي در مرحله دوم، استراتژي تحقيق آميخته به خدمت گرفته شده است. جامعه آماري اين تحقيق شامل اساتيد دانشگاهي، دست-اندرکاران و متصديان در زمينه گردشگري مي باشد که نمونه آن شامل 8 متخصص به صورت هدفمند است. اين مطالعه، 56 شاخص را براي تشکيل مدل ارزيابي محصولات گردشگري خلاق، پيشنهاد مي کند که وزن ابعاد مدل طراحي شده به ترتيب اهميت عبارت است از بُعد مشتري با 292/0، بُعد مالي با 279/0، فرآيندهاي داخلي کسب و کار، 215/0 و رشد و يادگيري، 214/0 و بنابراين يافته هاي تحقيق حاکي از آن است که گردشگري خلاق، گردشگري مشتري محور مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، ع.، و محرر، م.، و باباخانی فرد، م. (1395). ارائه چارچوبی برای ارزیابی محصولات گردشگری خلاق با استفاده از کارت امتیازی متوازن. گردشگری و توسعه, 5(2 ), 17-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473689



Vancouver : کپی

محمدی علی، محرر معصومه، باباخانی فرد محمدصادق. ارائه چارچوبی برای ارزیابی محصولات گردشگری خلاق با استفاده از کارت امتیازی متوازن. گردشگری و توسعه. 1395 [cited 2021October24];5(2 ):17-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473689



IEEE : کپی

محمدی، ع.، محرر، م.، باباخانی فرد، م.، 1395. ارائه چارچوبی برای ارزیابی محصولات گردشگری خلاق با استفاده از کارت امتیازی متوازن. گردشگری و توسعه, [online] 5(2 ), pp.17-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473689.



 

 
بازدید یکساله 67 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی