نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1398 , دوره  15 , شماره  58 ; از صفحه 65 تا صفحه 72 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي کارايي روش بازاريابي ويروسي ترکيبي با روش خوشه بندي شبکه اي و مقايسه نتايج

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم تحقیقات، تهران، ایران
 
چکیده: 
در يک بازار رقابتي، درک نياز مشتريان و تبليغات مؤثر، از مهم ترين فاکتورهاي بقا به شمار مي آيد. گسترش اينترنت و شبکه هاي مجازي، فرصت مناسبي براي شرکت ها جهت تبليغات فراهم کرده است و لذا مطالعه روش ها و مدل هاي بازاريابي الکترونيک اهميت زيادي پيدا مي کند. يکي از جديدترين اين روش ها، بازاريابي ويروسي است که بر تبليغات دهان به دهان استوار بوده و قدرت بسيار زيادي دارد. بازاريابي ويروسي بر اين اصل متکي است که در هر شبکه اجتماعي، تعدادي از کاربران قدرت و تأثيرگذاري بالايي روي ديگران دارند و لذا با شناسايي آن ها و ايجاد پيام هاي تبليغاتي خوب، مي توان از طريق آن ها به بازاريابي مؤثر پرداخت. بنابراين، شناسايي کاربران با اهميت، مهم ترين فعاليت در بازاريابي ويروسي به حساب مي آيد. در اين راستا، تحقيقات مختلفي با استفاده از انواع روش هاي مبتني بر گراف و مبتني بر انتشار، به شناسايي کاربران پرداخته اند. در اين پژوهش، از قابليت هاي هر دو روش استفاده شده و با به کارگيري معيار مرکزيت نيمه محلي از روش هاي مبتني بر گراف و مدل خوشه بندي مارکوف از روش هاي مبتني بر انتشار، يک مدل ترکيبي جديد جهت خوشه بندي کاربران و شناسايي کاربران کليدي، ارائه گرديده است. نتايج به دست آمده، نشان دهنده همبستگي بالاتر روش پيشنهادي با معيار SIR و در نتيجه کارايي بالاتر آن از ساير روش هاي به کار گرفته شده در تحقيق است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اوحدی، ف.، و محمدی، م.، و تارخ، م. (1398). ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج. رشد فناوری, 15(58 ), 65-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473687



Vancouver : کپی

اوحدی فریدون، محمدی مهرنوش، تارخ محمدجعفر. ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج. رشد فناوری. 1398 [cited 2022May26];15(58 ):65-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473687



IEEE : کپی

اوحدی، ف.، محمدی، م.، تارخ، م.، 1398. ارزیابی کارایی روش بازاریابی ویروسی ترکیبی با روش خوشه بندی شبکه ای و مقایسه نتایج. رشد فناوری, [online] 15(58 ), pp.65-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473687.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 172 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی