برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  10 , شماره  33 ; از صفحه 75 تا صفحه 90 .
 
عنوان مقاله: 

شبيه سازي الگوي آيدا با تاکيد بر ارتباطات يکپارچه بازاريابي (مورد مطالعه: محصول ليگنو اَکتيوِيتِر شرکت جهان کشت فلات سبز)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 
در اين تحقيق که با رويکرد پويايي شناسي سيستمي به اجرا درآمده است، سعي گرديده است الگوي رفتاري هر يک از چهار بعد مدل آيدا با تاکيد بر نقش عناصر ارتباطات يکپارچه بازاريابي بررسي گردد. داده هاي مورد نياز جهت پيش بيني در ارتباط با يک کود ارگانيک تحت عنوان ليگنو اکتيوِيتِر از پايگاه داده شرکت جهان کشت فلات سبز جمع آوري و با استفاده از نرم افزار ونسيم، تحليل هاي سناريويي انجام گرديده است. يافته ها نشان مي دهد که تا پايان 10 سال آينده در صورتي که شرکت درصد سرمايه گذاري خود را از بودجه بازاريابي براي هر يک از چهار عنصر روابط عمومي، تبليغات، فروش شخصي و پيشبرد فروش به صورت (0/3، 0/3، 0/2 و 0/2) در نظر گيرد، تعداد مشتريان آن از نظر تعداد افراد جذب شده، ترغيب شده، با قصد خريد و وفادار به ترتيب (2572، 1276، 621، 402) مي گردد. از طرفي تحليل هاي سناريويي نشان مي دهد که در صورتي که شرکت سهم بودجه بازاريابي از کل بودجه و خصوصاً سهم بودجه ارتباطات يکپارچه بازاريابي از بودجه بازاريابي را افزايش دهد، اين مسئله بر تعداد مشتريان در هر يک از 4 سطح خواهد افزود که اين مسئله سياست دوم را جذاب ترين سناريو شرکت خواهد ساخت. يافته ديگر آنکه سناريوي حفظ مشتريان قديمي در برابر جذب مشتريان جديد اگرچه در طول 5 سال آينده، مشتريان وفادار بيشتر و مشتريان جديد کمتري توليد مي کند اما اين روند پس از 5 سال، علاوه بر مشتريان جديد کمتر، مشتريان وفادار کمتري نيز ايجاد خواهد کرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علوی، س.، و موسوی، س. (1395). شبیه سازی الگوی آیدا با تاکید بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی (مورد مطالعه: محصول لیگنو اَکتیوِیتِر شرکت جهان کشت فلات سبز). مدیریت بازاریابی, 10(33 ), 75-90. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473541



Vancouver : کپی

علوی سیدمسلم، موسوی سیدمحمدهاشم. شبیه سازی الگوی آیدا با تاکید بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی (مورد مطالعه: محصول لیگنو اَکتیوِیتِر شرکت جهان کشت فلات سبز). مدیریت بازاریابی. 1395 [cited 2021December03];10(33 ):75-90. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473541



IEEE : کپی

علوی، س.، موسوی، س.، 1395. شبیه سازی الگوی آیدا با تاکید بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی (مورد مطالعه: محصول لیگنو اَکتیوِیتِر شرکت جهان کشت فلات سبز). مدیریت بازاریابی, [online] 10(33 ), pp.75-90. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473541.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 81 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی