نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1397 , دوره  7 , شماره  4 ; از صفحه 61 تا صفحه 82 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي معيارهاي ارزيابي عملکرد بازاريابي در صنعت گردشگري ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه بین المللی امام (رضا)، مشهد، ایران
 
چکیده: 
ارزيابي عملکرد يکي از مهمترين دستور کارهاي مديريت است؛ زيرا کليد دستيابي به بهبود مستمر در توانايي ارزيابي و سنجش مداوم عملکرد است. بسياري از صنايع نيز اهميت ارزيابي مداوم عملکرد را درک کرده اند و سيستم هاي ارزيابي عملکرد متنوعي در صنعت به کار مي برند. امروزه گردشگري به عنوان يک صنعت قوي شناخته شده است که در تغيير شرايط اقتصادي سراسر دنيا تأثير چشمگيري دارد. بنابراين براي موفقيت در اين صنعت اندازه گيري عملکرد ضرورتي غيرقابل اجتناب است؛ لذا هدف پژوهش حاضر طراحي الگوي معيارهاي ارزيابي عملکرد بازاريابي در صنعت گردشگري ايران است. اين پژوهش، از نوع پژوهش هاي کيفي است که با استفاده رويکرد مبتني بر نظريه داده بنياد انجام شده است. جامعه آماري شامل خبرگان دانشگاهي و صنعتي بوده است. اين افراد از دانشگاه ها و فعالين حوزه گردشگري در ايران شناسايي شدند که با استفاده از رويکرد نمونه گيري هدفمند در مجموع تعداد 15 نفر به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش انتخاب شدند. داده ها به روش مصاحبه نيمه ساختاريافته گردآوري شد. براي بدست آوردن اعتبار و روايي داده ها از روش بازبيني و بررسي نظر مشارکت کنندگان استفاده شد. نتيجه اين پژوهش ارائه الگوي معيارهاي ارزيابي عملکرد بازاريابي در صنعت گردشگري ايران با 10 مقوله اصلي (بعد)، 42 شاخص شد. معيارهاي ذي نفعان و مسئوليت اجتماعي، مالي، برند، بازار، گردشگر، عوامل سازماني و فرآيندي، رشد و يادگيري، کارکنان، زيرساخت هاي مرتبط با گردشگري و در نهايت معيار تکنولوژي به عنوان معيارهاي ارزيابي عملکرد بازاريابي در صنعت گردشگري شناخته شده اند که براي هرکدام از آن ها شاخص هايي تعريف شده است و از انتها به سمت ابتدا داراي روابط علي و معلولي مي باشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهبودی، ا.، و رجوعی، م.، و زارعی، ع.، و شجاعی باغینی، گ. (1397). طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد بازاریابی در صنعت گردشگری ایران. گردشگری و توسعه, 7(4 ), 61-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473428



Vancouver : کپی

بهبودی امید، رجوعی مرتضی، زارعی عظیم، شجاعی باغینی گلنار. طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد بازاریابی در صنعت گردشگری ایران. گردشگری و توسعه. 1397 [cited 2022May19];7(4 ):61-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473428



IEEE : کپی

بهبودی، ا.، رجوعی، م.، زارعی، ع.، شجاعی باغینی، گ.، 1397. طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد بازاریابی در صنعت گردشگری ایران. گردشگری و توسعه, [online] 7(4 ), pp.61-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473428.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 262 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی