برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  12 , شماره  47 ; از صفحه 95 تا صفحه 124 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تأثير الگوهاي ياددهي-يادگيري بر پيشرفت تحصيلي فراگيران در درس علوم تجربي به شيوه فراتحليل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اراک، اراک، ایران
 
چکیده: 
در اين پژوهش با بهره گيري از روش فراتحليل به تحليل نتايج پژوهش هاي انجام شده در ارتباط با چگونگي تأثير الگوهاي ياددهي-يادگيري بر پيشرفت تحصيلي فراگيران در درس علوم تجربي دوره ابتدايي پرداخته شد. بدين منظور تعداد 22 پژوهش با کمک ابزار چک ليست گزينش پژوهش ها-از نظر فني و روش شناختي-براي بررسي انتخاب شدند. براي محاسبه شاخص ها از نرم افزار 2-CMA استفاده شد. جهت تجزيه و تحليل پژوهش هاي اوليه از اندازه اثر به تفکيک هر عامل اندازه اثر ترکيبي با دو مدل اثر ثابت و تصادفي استفاده گرديد و جهت بررسي سوگيري انتشار از روش تحليل حساسيت با استفاده از نمودار قيفي و آماره تعداد امن از تخريب اروين و جهت بررسي ميزان ناهمگني از آزمون ناهمگني Q کوکران و مجذور I استفاده شد و براي تبديل اندازه اثر از ضريب z فيشر استفاده گرديد. يافته هاي اين تحقيق نشان داد که روش تدريس کاوشگري بيشترين تأثير و روش سنتي با نرم افزار کمترين ميزان تأثير و در بخش يادگيري، مدل چرخه يادگيري بيشترين تأثير و روش نقشه مفهومي کمترين تأثير را بر پيشرفت تحصيلي فراگيران در درس علوم تجربي دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

طاهری زاده، س.، و ناطقی، ف.، و فقیهی، ع. (1396). بررسی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی به شیوه فراتحلیل. مطالعات برنامه درسی, 12(47 ), 95-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473394



Vancouver : کپی

طاهری زاده سمانه، ناطقی فائزه، فقیهی علیرضا. بررسی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی به شیوه فراتحلیل. مطالعات برنامه درسی. 1396 [cited 2021December04];12(47 ):95-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473394



IEEE : کپی

طاهری زاده، س.، ناطقی، ف.، فقیهی، ع.، 1396. بررسی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی به شیوه فراتحلیل. مطالعات برنامه درسی, [online] 12(47 ), pp.95-124. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473394.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی