برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1397 , دوره  7 , شماره  3 ; از صفحه 107 تا صفحه 126 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ارزش ويژه برند مقصد بر وفاداري گردشگران به منطقه گردشگري شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور تهران، ایران
 
چکیده: 
برندسازي مقصد، يکي از مهمترين مباحث درحوزه بازاريابي گردشگري است. لذا، هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير ارزش ويژه برند مقصد بر وفاداري گردشگران به شهر شيراز به منظور افزايش گردشگران و برندسازي مقصد است. پژوهش حاضر از نظرهدف کاربردي و براساس روش گردآوري داده ها از نوع توصيفي-پيمايشي است. جامعه آماري، گردشگراني هستند که طي ماه هاي فروردين تا آبان 1396 از شهرشيراز بازديدکرده اند. حجم نمونه براساس جدول مورگان و فرمول کوکران براي جامعه نامحدود معادل 384 به دست آمد. روايي و پايايي پرسشنامه به ترتيب توسط خبرگان و آلفاي کرونباخ تاييد شد. جهت تجزيه و تحليل داده ها ازمدل سازي معادلات ساختاري، تحليل عاملي تاييدي ونرم افزارهاي SPSS23و AMOS23استفاده شد. يافته ها نشان داد که ارزش ويژه برند مقصد بروفاداري گردشگران تاثير معناداري دارند. آگاهي از مقصد بر تصويرجامع تاثير معناداري نداشته اما برکيفيت ادراک شده تاثيرمعناداري دارد. تصويرجامع برکيفيت ادراک شده تاثيرمعناداري داشته وکيفيت ادراک شده نيز بر وفاداري نگرشي و رفتاري تاثيرمعناداري دارد. تصويرشناختي وکنشي بروفاداري رفتاري تاثيرمعناداري داشته اما تصوير عاطفي بر وفاداري رفتاري تاثيرمعناداري ندارد. تصوير شناختي وعاطفي از طريق تصوير جامع به عنوان متغيرميانجي، بر وفاداري رفتاري تاثيرمعناداري داشته اما تصوير کنشي از طريق تصوير جامع، بر وفاداري رفتاري تاثيرمعناداري ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

فرجام، س.، و نساجی کامرانی، م.، و بردبار، ز. (1397). بررسی تاثیر ارزش ویژه برند مقصد بر وفاداری گردشگران به منطقه گردشگری شیراز. گردشگری و توسعه, 7(3 ), 107-126. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473347



Vancouver : کپی

فرجام سعید، نساجی کامرانی مهدی، بردبار زهره. بررسی تاثیر ارزش ویژه برند مقصد بر وفاداری گردشگران به منطقه گردشگری شیراز. گردشگری و توسعه. 1397 [cited 2021April11];7(3 ):107-126. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473347



IEEE : کپی

فرجام، س.، نساجی کامرانی، م.، بردبار، ز.، 1397. بررسی تاثیر ارزش ویژه برند مقصد بر وفاداری گردشگران به منطقه گردشگری شیراز. گردشگری و توسعه, [online] 7(3 ), pp.107-126. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473347>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 56 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی