برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تبليغات بر بدنه ي محصولات، رسانه اي همگرا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنر و معماری، دانشگاه علم و هنر یزد، یزد، ایران
 
چکیده: 
تبليغات در دنياي امروز يکي از مهم ترين پيش نيازها در ارائه ي کالاها به شمار مي رود، که با توجه به تعدد ابزار تبليغات در معرفي مناسب محصولات، مي توان تک تک آنها را مورد مطالعه قرارداد؛ هم چنين مي توان آنها را از نظر ساختارشناسي ارزيابي کرد که به طور جامع مبحث تئوريک تبليغات براي صاحبان تبليغات دسته بندي شود تا از نظر قابليت عناصر به بهترين انتخاب، دست يابند. يکي از انواع ابزار تبليغات طرح هاي نقش بسته بر بدنه ي محصولات است، که در اين متن بدان پرداخته شده است. از طرفي نيز همگرايي و همسويي مشترک در القاي پيام براي مخاطبان، در انسجام عناصر، امري مهم و ضروري است. همگرايي پيام نيز اقسامي دارد که بنابر شرايط و اهداف معرفي هر محصول مي تواند متفاوت باشد و در طراحي بسته بندي محصولات مي توان با استفاده از عناصري مانند رنگ، تصوير، متن و فرم بسته بندي، به نوعي از همگرايي در پيام دست يافت. در همين راستا با استفاده از ابزار مشاهده و روش تحليل محتوا، به بررسي نمونه هايي از ليبل (طرح روي بسته بندي) يک محصول لبني که از توليدات بومي شهرستان نيشابور است، از منظر ميزان همگرايي پيام هاي فرهنگي پرداخته شد و عناصر تشکيل دهنده ي ليبل هاي محصولات اين شرکت که در دسترس عموم قرار دارند يک به يک بررسي شدند. در نتايج به دست آمده نمايان شد که در استفاده از اين عناصر براي مواجهه با همگرايي فرهنگي اقداماتي صورت پذيرفته است، اما صاحبان امر نتوانسته اند به ميزان قابل قبولي از اين همگرايي دست يابند و بجز چند نمونه ي انگشت شمار و پراکنده، نمونه هاي همگرايي که معرف فرهنگ باشند در اين بسته بندي ها ديده نمي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قزل سفلی، م.، و مروتی شریف آبادی، ع. (1397). تبلیغات بر بدنه ی محصولات, رسانه ای همگرا. مطالعات رسانه ای, 13(2 (پیاپی 41) ), 111-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=472954



Vancouver : کپی

قزل سفلی ماریه، مروتی شریف آبادی علی. تبلیغات بر بدنه ی محصولات, رسانه ای همگرا. مطالعات رسانه ای. 1397 [cited 2021December08];13(2 (پیاپی 41) ):111-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=472954



IEEE : کپی

قزل سفلی، م.، مروتی شریف آبادی، ع.، 1397. تبلیغات بر بدنه ی محصولات, رسانه ای همگرا. مطالعات رسانه ای, [online] 13(2 (پیاپی 41) ), pp.111-124. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=472954.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 65 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی