برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1396 , دوره  11 , شماره  34 ; از صفحه 95 تا صفحه 109 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نزديک بيني بازاريابي مديران با اعمال متغيرهاي ميانجي: ارتباط شرکت با مشتريان ومشورت کردن با پرسنل واحد فروش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد زنجان، زنجان، ایران
 
چکیده: 
تفاوت بين بازاريابي و فروش، بيش از تفاوت معنايي آنها است. فروش به نيازهاي فروشنده توجه دارد، بازاريابي به نيازهاي خريدار. فروش برنامه ريزي شده که کالاي فروشنده را به پول نقد تبديل کند، بازاريابي با هدف رفع نيازهاي مشتري به وسيله محصول، شامل همه مراحل ايجاد، تحويل و سرانجام مصرف مي شود. تعريف کسب و کار از ديد مشتري مهم و بيش از اينکه سازماني توليد کننده باشد يا خدمات ارائه بدهد بايد به ديدگاه مشتري اهميت بدهد. توليد و محصول بدون در نظر گرفتن ديدگاه مشتريان منجر به نزديک بيني و سقوط مي شود، هدف پژوهش اين است که آيا بين نزديک بيني بازار و تحقيقات بازار رابطه وجود دارد و اين رابطه را با چند متغير اصلي، مانند ارتباط با مشتري و مشورت با پرسنل فروش سنجيده ايم و تاثير متغيرهايي مانند جنسيت و تجربه و سابقه ي کار مورد سنجش قرار گرفته اند. هدف مطالعه کاربردي و از نظر شيوه جمع آوري داده ها، توصيفي-پيمايشي مي باشد. در اين تحقيق از 26 مدير در صنايع و خدمات گوناگون به روش نمونه گيري تصادفي پرسش به عمل آمده است، تجزيه وتحليل داده ها به روش آماري انجام شده و نتايج بدست آمده نشان داد که مديران دچار نزديک بيني شديد هستند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 65
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی