برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  10 , شماره  30 ; از صفحه 73 تا صفحه 92 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تأثير هيجانات بر قصد خريد مشتريان محصولات سبز (مورد مطالعه: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي کاشان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد یزد، یزد، ایران
 
چکیده: 
هدف: هدف اين مطالعه بررسي عوامل اثرگذار بر قصد خريد محصولات سبز است. براي اين هدف 450 دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان براي اين مطالعه انتخاب شدند. روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردي و از نظر روش علي از شاخه پيمايشي مي باشد که ابزار گردآوري پرسشنامه و نمونه گيري از نوع تصادفي ساده و براي تعيين حجم نمونه از رابطه کوکران استفاده شد. اين تحقيق از نرم افزار SPSS براي تحليل آمار توصيفي (عوامل دموگرافي) و از نرم افزار PLS و با استفاده از معادلات ساختاري به بررسي ارتباط ميان متغيرها پرداخته است. نتايج: باورهاي محيطي بر نگراني محيطي تأثيرگذار است. در نتيجه ارتباط مثبتي بين آنها برقرار است. با افزايش نگراني محيطي گرايش به سمت محصولات سبز افزايش مي يابد که اين باعث افزايش قصد خريد مصرف کنندگان مي شود. همچنين با افزايش نگراني محيطي هيجانات مثبت افزايش مي يابد که اين به نوبه خود باعث افزايش در قصد خريد مصرف کنندگان مي شود. درآخر با افزايش نگراني محيطي، هيجانات منفي افزايش مي يابد. اما اثر هيجانات منفي بر قصد خريد معکوس مي باشد. محدوديت ها: مدل تست شده حاضر قصد خريد را به عنوان يک متغير پي آمد به جاي خريد واقعي استفاده مي کند و در عمل سخت خواهد بود که يک چارچوب پژوهشي را در يک رفتار واقعي کنترل شده توسعه دهيم. نوآوري و کاربردهاي مديريتي: بررسي نقش هيجانات مثبت و منفي در قصد خريد محصولات سبز به مديران بازاريابي کمک مي کند تا با شناسايي درست هيجانات مصرف کنندگان استراتژي هاي مناسبي براي ترغيب آنها به استفاده از محصولات سبز طرح ريزي نمايند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نعلچی کاشی، ع.، و طباطبایی نسب، س. (1395). بررسی تأثیر هیجانات بر قصد خرید مشتریان محصولات سبز (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان). مدیریت بازاریابی, 10(30 ), 73-92. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=472694



Vancouver : کپی

نعلچی کاشی علیرضا، طباطبایی نسب سیدمحمد. بررسی تأثیر هیجانات بر قصد خرید مشتریان محصولات سبز (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان). مدیریت بازاریابی. 1395 [cited 2021August04];10(30 ):73-92. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=472694



IEEE : کپی

نعلچی کاشی، ع.، طباطبایی نسب، س.، 1395. بررسی تأثیر هیجانات بر قصد خرید مشتریان محصولات سبز (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان). مدیریت بازاریابی, [online] 10(30 ), pp.73-92. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=472694.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 75 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی