5 SID.ir | طراحي مدل ساختاري تأثير ارزش استراتژيک تجارت الکترونيک بر توسعه کارآفريني سازماني در يک واحد صنعتي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل ساختاري تأثير ارزش استراتژيک تجارت الکترونيک بر توسعه کارآفريني سازماني در يک واحد صنعتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
زمينه: کارآفريني به عنوان موتور توسعه صنعت به عنوان عامل اصلي بازآفريني قابليت هاي اقتصادي و سازماني به شمار مي رود بر اين اساس شناسايي عوامل اثر گذار بر آن مورد تاکيد قرار گرفته است، هدف: اين پژوهش با هدف بررسي تاثير ارزش استراتژيک تجارت الکترونيک بر کارآفريني سازماني انجام شده است. روش: روش تحقيق، توصيفي و طرح پژوهشي همبستگي از نوع معادلات ساختاري است. جامعه ي آماري پژوهش شامل کليه ي پرسنل محصولات لبني هموطن به حجم 250 نفر مي باشد. با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم، 148 نفر به عنوان نمونه ي آماري انتخاب گرديده و پرسشنامه هاي پژوهش بين آنان توزيع شد. ابزار جمع آوري اطلاعات دو پرسشنامه ي استاندارد ارزش استراتژيک تجارت الکترونيک و کارآفريني سازماني بود که بر اساس مقياس پنج درجه اي ليکرت تدوين شدند. داده هاي تحقيق پس از جمع آوري با استفاده از نرم افزارهاي آماري SPSS و LISREL و از طريق ضريب همبستگي پيرسون و مدل معادلات ساختاري تحليل شدند. يافته ها: يافته ها نشان داد که ارزش استراتژيک تجارت الکترونيک و ابعاد آن، پشتيباني شرکت، بهره وري مديريتي و کمک به تصميمات مي تواند بر توسعه کارآفريني سازماني موثر باشند. نتيجه گيري: در نتيجه از عواملي که مي بايست در توسعه کارآفريني سازماني مورد توجه قرار گيرد ارزش استراتژيک تجارت الکترونيک مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 104
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی