3 SID.ir | شناسايي و تحليل عوامل مؤثر بر موفقيت توسعه محصول جديد با استفاده از رويکرد پويايي شناسي سيستم

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

شناسايي و تحليل عوامل مؤثر بر موفقيت توسعه محصول جديد با استفاده از رويکرد پويايي شناسي سيستم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت صنعتی و اجرایی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
 
چکیده: 
شرکت ها براي رشد و باقي ماندن در عرصه رقابت ناچار به نوآوري و توسعه محصولات جديد هستند، اما نوآوري و فرآيند توسعه محصول، پرريسک و هزينه بر است. از طرفي اکثر محققين براي بررسي توسعه محصول، عوامل مؤثر بر آن را ايستا در نظر گرفته و به پويايي بين اين عوامل توجه ننموده اند. از آنجايي که نحوه ارتباط بين عوامل مؤثر بر موفقيت توسعه محصول جديد داراي پويايي ها و بازخوردهاي فراواني است. ابزار پويايي شناسي سيستم ها، ابزار مناسبي است که از آن مي توان براي تجزيه وتحليل در اين حوزه استفاده کرد. در اين تحقيق در جهت شناسايي و تحليل پويايي هاي عوامل مؤثر بر موفقيت توسعه محصول جديد، بر اساس پيشينه نظري و نظرات خبرگان صنعت، متغيرهاي کليدي در حوزه توسعه محصول جديد شناسايي و روابط علت و معلولي ميان اين متغيرها ترسيم شده است. سپس روابط رياضي ميان اين متغيرها بر اساس روابط موجود در پيشينه تعيين و بر اين اساس سيستم مورد نظر، در شرکت صنايع غذايي نوشين آذر در بازه زماني سال هاي 1384 الي 1404 شبيهسازي شده است. جهت بهبود عملکرد شرکت سياستهاي افزايش حمايت مديريت، سرمايه گذاري بيشتر در بخش تحقيق و توسعه و افزايش و بهبود برنامه ريزي توسعه محصول پيشنهاد و نتيجه حاصل از اجراي اين سياستها شبيه سازي شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 105
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی