4 SID.ir | تعيين مزيت هاي رقابتي تعاوني هاي توليدي براي توسعه بازارهاي تعاوني در استان خوزستان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تعيين مزيت هاي رقابتي تعاوني هاي توليدي براي توسعه بازارهاي تعاوني در استان خوزستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه اقتصاد، دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف شناسايي عوامل مؤثر بر کسب مزيت رقابتي شرکت هاي تعاوني استان خوزستان براي توسعة بازارهاي تعاوني انجام گرفت. جامعة آماري آن را کلية مديران شرکت ها و کارکنان تعاوني هاي توليدي استان خوزستان تشکل دادند. با استفاده از جدول کرجسي و مورگان و به روش نمونه گيري تصادفي حجم نمونه 267 نفر برآورد شد که بعد از توزيع پرسش نامه و بررسي پرسش نامه هاي برگشتي، تعداد 147 پرسش نامه قابل استفاده بود. روايي پرسش نامه مورد تأييد خبرگان قرار گرفت و پايايي آن با استفاده از آزمون هاي مدل سازي معادلات ساختاري به روش حداقل مربعات جزئي تأييد شد. يافته هاي پژوهش نشان داد که عوامل مديريت منابع انساني، شهرت سازماني، وضعيت فناوري و کيفيت خدمات به ترتيب مهم ترين و تأثيرگذارترين عوامل مؤثر بر مزيت رقابتي تعاوني هاي توليدي اند. از سوي ديگر، تبليغات، مشتري محوري و نوآوري بر مزيت رقابتي تأثير نداشته اند. بررسي نتايج جانبي تحقيق نشان داد که يکي از چالش هاي اصلي تعاوني ها، که تابع عوامل مزيت رقابتي مورد بحث در اين پژوهش بوده است، فروش مي-باشد که موفقيت در آن بر پايداري کسب و کار تأثيرگذار است، لذا برخورداري از مزيت رقابتي بر اين متغير مهم عملکردي اثر قابل توجهي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 65
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی