4 SID.ir | پيامدهاي انگيزشي رويکرد آموزشي پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه در دانش آموزان دبيرستاني

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

پيامدهاي انگيزشي رويکرد آموزشي پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه در دانش آموزان دبيرستاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر بررسي تأثير رويکرد آموزش مبتني بر پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه بر خودکارآمدي تحصيلي و ارزش گذاري تکليف دانش آموزان در درس زبان انگليسي بوده است. پژوهش حاضر از نوع شبه آزمايشي با طرح عاملي 2 (روش تدريس)*2 (جنسيت)، با استفاده از اجراي پيش آزمون و پس آزمون است. جامعه ي آماري در پژوهش حاضر شامل کليه ي دانش آموزان پسر و دختر پايه ي سوم دبيرستان مدارس دولتي شهرستان رامهرمز بود که در سال تحصيلي 96-1395 مشغول به تحصيل بوده اند. مشارکت کنندگان در پژوهش حاضر در چهار کلاس حضور داشته اند که به صورت نمونه گيري در دسترس انتخاب گرديدند و به پرسش نامه ي MSLQ (1991) پاسخ دادند. يافته ها نشان داد که رويکرد آموزش پيوندگرايي در مقايسه با رويکرد آموزشي دستور-ترجمه از اثربخشي بيش تري بر باورهاي انگيزشي برخوردار بوده است. براساس يافته هاي پژوهش مي توان نتيجه گرفت که رويکرد آموزشي پيوندگرايي از طريق افزايش تعاملات اجتماعي و تنوع بخشي در انتخاب محتوا و تکاليف درسي فرصت هاي کم نظيري را به منظور خودکارآمد نمودن و نيز ارزش گذاري بيش تر براي تکاليف در فراگيران ايجاد مي کند. لذا، اين پژوهش استفاده از آموزه هاي نظريه ي پيوندگرايي را به منظور ارتقاء باورهاي انگيزشي فراگيران در درس زبان انگليسي به عنوان يک زبان خارجي پيشنهاد مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 56
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی