برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  8 , شماره  2 ; از صفحه 353 تا صفحه 369 .
 
عنوان مقاله: 

فراترکيب جايگاه مسئوليت اجتماعي کسب وکار در ادبيات پژوهش معاصر سازمان در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 
تاکنون تعاريف متعدد و گاه متناقضي از مفهوم مسئوليت اجتماعي ارائه شده است، اما به طورکلي مي توان از آن به عنوان ايجادکننده ي تعادل سازنده بين کسب وکار و محيط آن ياد کرد. ادبيات جهاني پژوهش به طور تقريباً مفصلي به اين موضوع پرداخته است، اما در داخل، علاوه بر وجود خلأ گسترده از نظر مفهومي، چارچوب مشخصي در زمينة مسئوليت اجتماعي کسب وکار ارائه نشده است. در اين مطالعه، پژوهشگران با اتخاذ رويکرد فراترکيب کيفي داده هاي متني مربوط به هشت مطالعة داخلي که در مقايسه با ساير مطالعات، تمرکز بيشتري بر اين مفهوم داشته اند، تلاش مي کنند مسئوليت اجتماعي را از ديد ادبيات داخلي شناسايي کنند. يافته هاي مطالعة حاضر نشان مي دهد مفهوم مسئوليت اجتماعي کسب وکار از نگاه ادبيات معاصر ايران، بيانگر فعاليت هاي ناشي از حساسيت داوطلبانه و راهبردمحور کسب وکار به رويدادهاي محيط اطراف است که در زمينة مديريتي، اقتصادي و اجتماعي سازمان، در تعامل با محيط شکل گرفته است و با تأکيد بر شايسته سالاري، مردم سالاري، تغيير و ارزش هاي انساني در صدد ايجاد تعادل بين منافع سازمان، جامعه، انسان و دولت هاست که جامع ترين تعريف مسئوليت اجتماعي از نظر اين مطالعه به شمار مي رود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علیزاده، م.، و سهیلی، س.، و بامشاد، و. (1394). فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران. توسعه کارآفرینی, 8(2 ), 353-369. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468736



Vancouver : کپی

علیزاده مهدی، سهیلی سارا، بامشاد وحیده. فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران. توسعه کارآفرینی. 1394 [cited 2022January23];8(2 ):353-369. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468736



IEEE : کپی

علیزاده، م.، سهیلی، س.، بامشاد، و.، 1394. فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران. توسعه کارآفرینی, [online] 8(2 ), pp.353-369. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468736.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 187 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی