برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1394 , دوره  8 , شماره  1 ; از صفحه 81 تا صفحه 100 .
 
عنوان مقاله: 

تأثير گرايش کارآفرينانه و راهبرد رقابتي بر بازارگرايي در راستاي بهبود عملکرد و ايجاد مزيت رقابتي پايدار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
مطالعة مفهوم گرايش کارآفرينانه و تدوين يک راهبرد (استراتژي) مناسب، اهميت زيادي براي بهبود عملکرد شرکت ها دارد، زيرا شرکت ها با ارائة محصولات جديد، منحصربه فرد و مطابق با نيازهاي مشتريان، سهم بيشتري از بازار محصول را دراختيار مي گيرند. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير گرايش کارآفرينانه و راهبرد هاي رقابتي بر بازارگرايي در راستاي بهبود عملکرد شرکت و ايجاد مزيت رقابتي پايدار در شرکت هاي قطعه ساز خودرو است. اين پژوهش کاربردي و از نظر روش، توصيفي-همبستگي است. در اين راستا، براي گردآوري اطلاعات و آزمون فرضيه ها، از پرسشنامة محقق ساخته اي حاوي 67 پرسش در 17 بعد استفاده شد. براساس جدول کرجسي-مورگان، با روش نمونه گيري تصادفي ساده، از بين 250 نفر کارکنان شرکت هاي توليدي قطعات خودرو در استان اصفهان، 150 نفر به عنوان جامعة آماري پژوهش انتخاب شدند. براي تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه ها، از مدل معادله هاي ساختاري در نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتايج نشان مي دهد تأثير مستقيم گرايش کارآفرينانه بر بازارگرايي، معنادار نيست. همچنين، استقلال و پيشگامي از ابعاد گرايش کارآفرينانه، راهبرد رهبري هزينه، بازارگرايي پاسخگو، عملکرد مالي و منابع کمياب، بيشترين وزن را در تشکيل متغيرهاي اصلي پژوهش براي قطعه سازان دارند؛ بنابراين، شرکت هاي قطعه سازي، با افزايش روحية کارآفريني در سازمان و اتخاذ راهبرد هاي مناسب همراستا با نيازهاي مشتريان مي توانند به بقا و رشد خود در عرصة رقابتي کمک کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

رضایی دولت آبادی، ح.، و علیان، م. (1394). تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار. توسعه کارآفرینی, 8(1 ), 81-100. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468604



Vancouver : کپی

رضایی دولت آبادی حسین، علیان مژده. تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار. توسعه کارآفرینی. 1394 [cited 2021April14];8(1 ):81-100. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468604



IEEE : کپی

رضایی دولت آبادی، ح.، علیان، م.، 1394. تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار. توسعه کارآفرینی, [online] 8(1 ), pp.81-100. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468604>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 99 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی