برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  6 , شماره  22 ; از صفحه 107 تا صفحه 127 .
 
عنوان مقاله: 

تأثير مديريت ارتباط با مشتري الکترونيک بر رضايت مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد تهران مرکزی، تهران، ایران
 
چکیده: 
در محيط کسب وکار امروز که پيچيدگي هاي فنّاورانه و رقابتي شدن آن روزافزون است، مشتري مداري و حفظ مشتري به عنوان يک استراتژي براي ايجاد مزيت رقابتي محسوب مي شود. سازمان هايي در عرصه تجارت موفق خواهند بود که بتوانند رضايت مشتريان خود را تأمين کنند و در تلاش باشند که اين منبع مهم دارايي سازماني را حفظ کنند. لذا اين پژوهش با هدف دستيابي به سازوکارهاي منطبق با شيوه هاي نوين تجارت الکترونيک به دنبال بررسي تأثير مديريت ارتباط با مشتري الکترونيک بر رضايت مشتريان است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردي است و به روشتوصيفي همبستگي صورت گرفته است. حجم نمونه تعداد 384 نفر از تمامي مشترياني است که در محدوده زماني جمع آوري داده هاي تحقيق به فروشگاه هاي الکترونيکي فعال مراجعه داشته و محصولات آن ها را خريداري نموده اند. ابزارهاي استفاده شده در اين پژوهش، پرسشنامه استاندارد رضايتمندي مشتري و پرسشنامه استاندارد مديريت ارتباط با مشتري الکترونيک است که پايايي آن ها از طريق آلفاي کرونباخ به ترتيب 88/0 و 90/0 به دست آمد و روش تحليل عاملي تأييدي براي بررسي روايي مورد استفاده قرار گرفته است. داده ها نيز با بهره مندي از همبستگي پيرسون، رگرسيون خطي و مدل معادلات ساختاري تحليل شدند. نتايج نشان داد مديريت ارتباط با مشتري الکترونيک تأثير مثبت و معناداري بر رضايت مشتريان دارد و مي تواند موجب حفظ مشتريان، وفاداري مشتريان و همچنين جذب مشتريان جديد گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، م.، و سهرابی، ط. (1396). تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت مشتریان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, 6(22 ), 107-127. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468261



Vancouver : کپی

محمدی مرتضی، سهرابی طهمورث. تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت مشتریان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند. 1396 [cited 2021July28];6(22 ):107-127. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468261



IEEE : کپی

محمدی، م.، سهرابی، ط.، 1396. تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت مشتریان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند, [online] 6(22 ), pp.107-127. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=468261.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 407 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی