برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي جهت گيري هاي برنامه درسي در دوره تمرکزگرايي در نظام آموزش عالي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 
هدف از اين پژوهش، شناسايي جهت گيري هاي برنامه درسي دردوره تمرکزگرايي در نظام آموزش عالي ايران مي باشد. روش پژوهش مورد نظر تاريخي مي باشد که محقق تلاش نموده با بهره گيري از مستندات وآيين نامه هاي در دسترس و مصاحبه با خبرگان کليدي حوزه آموزش عالي و برنامه درسي نسبت به شناسايي جهت گيري هاي برنامه هاي درسي در پنج بعد فرايند، نظام، رشته تحصيلي، حرفه و دانش در دوره تمرکزگرايي بپردازد. حوزه پژوهش بررسي کليه متون، پژوهش هاي انجام شده و اسناد مربوط به برنامه هاي درسي و نتايج حاصل از مصاحبه با مطلعين کليدي حوزه آموزش عالي و برنامه درسي بود، ابزار مورد استفاده براي جمع آوري اطلاعات و استخراج بندها مرتبط با موضوع پژوهش، فيش هاي تحقيق بودند که همه توسط محقق ساخته شدند. سپس داده هاي گردآوري شده از طريق تحليل محتواي کيفي مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت. يافته ها، اين دوره از سال 1363 با شکل گيري شوراي عالي برنامه ريزي در بدنه وزارت علوم شروع و تا سال 1379ادامه يافت. در اين دوره براي تحقق بخشيدن به اهداف انقلاب اسلامي برنامه هاي دوره هاي تحصيلي به صورت متمرکز و به وسيله شوراي عالي برنامه ريزي مورد بازبيني قرار گرفت و دانشگاه ها ملزم به اجراي مصوبات آن شورا شدند. بدين ترتيب نظام برنامه ريزي درسي متمرکز سايه خود را بر آموزش عالي کشور نيز افکند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کیایی جمالی، س.، و فتحی واجارگاه، ک.، و موسی پور، ن.، و خراسانی، ا. (1397). بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, 11(1 (پیاپی 20) ), 159-184. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466480



Vancouver : کپی

کیایی جمالی سیدمهدی، فتحی واجارگاه کورش، موسی پور نعمت اله، خراسانی اباصلت. بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی. 1397 [cited 2021May09];11(1 (پیاپی 20) ):159-184. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466480



IEEE : کپی

کیایی جمالی، س.، فتحی واجارگاه، ک.، موسی پور، ن.، خراسانی، ا.، 1397. بررسی جهت گیری های برنامه درسی در دوره تمرکزگرایی در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, [online] 11(1 (پیاپی 20) ), pp.159-184. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=466480.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 140 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی